טיקטוק רוצה לעודד סחר אלקטרוני דרכה וערכה אירוע למשווקים של מוצגים ורשתות בישראל, כדי ללמד אותם למקסם את קידום המכירות והפרסום דרך טיקטוק לקראת חגי הקניות של נובמבר. בשבוע שעבר השיקה טיקטוק פלטפורמה מכירתית בארה"ב בשם טיקטוק שופ, שמאפשרת רכישה בתוך האפליקציה. הפלטפורמה לא תפעל בישראל בנובמבר הנוכחי אלא ככל הנראה רק בשנה הבאה לכל המוקדם.
לעומת זאת הפלטפורמה המתחרה, אינסטגרם שופינג, משנה את פעילותה בישראל, אחרי כמעט שלוש שנות פעילות. היא לא איפשרה לישראלים לשלם ישירות דרך האפליקציה אבל כן איפשרה לבנות חנות באפליקציה. כעת רק חנויות שמוכרות בחו"ל עדיין מחזיקות בכפתור החנות. בחשבונות מכירתיים מישראל נותר לינק לאתר שמחובר לאינסטגרם בלינק פנימי וזהו. נעלמו אייקוני הסלים מהתמונות ונעלמו התצוגות של המוצרים עם המחירים בתוך האפליקציה, אי אפשר יותר לתייג מוצרים ומחירים בתמונות או להגיע לעמוד מוצר באפליקציה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
תיוג מוצרים על התמונה ומעבר לתשלום דרך האינסטגרם - כבר לא קיימים ברוב החנויות
תיוג מוצרים על התמונה ומעבר לתשלום דרך האינסטגרם - כבר לא קיימים ברוב החנויות
תיוג מוצרים על התמונה ומעבר לתשלום דרך האינסטגרם - אופציות שכבר לא קיימות כיום באינסטגרם בישראל
(צילום מסך)
גורם באחת מרשתות האופנה שמכרה דרך אינסטגרם אמר ל-ynet: "קיבלנו הודעה מאינסטגרם שבסוף אוגוסט נסגרת הפלטפורמה, וזאת פלטפורמה מוכרת מאוד שהיוותה אחוז נחמד מהמכירות".
ב-27 באפריל 2023, הודיעה מטא (Meta) הבעלים של אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק על שינויים בתמיכה של אינסטגרם שופינג ופייסבוק שופס באזורים שונים. ישראלים קיבלו הודעה שתופסק התמיכה בחנויות ללא אפשרות של תשלום בקופה בפייסבוק או באינסטגרם, תכונה שמעולם לא אושרה באינסטגרם ישראל.
מטא הודיעה לעסקים כבג באפריל שהחל מ-10 באוגוסט 2023: עסקים לא יוכלו עוד לארח חנות בדף הפייסבוק או בחשבון האינסטגרם שלהם, אלא אם כן החנות מאפשרת תשלום בקופה בפייסבוק או באינסטגרם בארה"ב.
בהודעה שמטא שלחה נכתב כי "עסקים ללא חנות נגישה לא יוכלו עוד להשתמש בתכונות שמשויכות ל-Shops, כולל תיוג מוצרים (בפוסטים, ב-Reels ובסטוריז) ויצירת קהלים מותאמים אישית או קהלים דומים חדשים המבוססים על אנשים שביקרו בחנות.
באינסטגרם, מודעות עם תגי מוצרים ימשיכו להיות זמינות כפתרון שיאפשר ללקוחות חדשים וקיימים לגלות את המוצרים שלכם בהיקף רחב, דרך חוויה נפרדת מ-Shops. עסקים שמשתמשים באופן פעיל במודעות עם תגי מוצרים לא צריכים לבצע פעולה כלשהי – הקמפיינים שלהם ימשיכו לפעול ללא הפרעה".
כצעד מקדים להפיכת טיקטוק לפלטפורמת מסחר גם בארץ, טיקטוק החליטו לסייע לעסקים להכין את הפעילות העסקית שלהם באפליקציה לתקופת החגים. בין היתר מדובר בסיוע בקריאייטיב - יצירת קמפיין אפקטיבי בטיקטוק ואסטרטגיית מדיה שמחוללת מכירות.
טיקטוק נחשבת כיום למקדמת מכירות גם בלי אסטרטגיה, רק שהיא לא גוזרת קופון על הקידומים המכירתיים האדירים שחוללה. בין היתר גרמה או סייעה למכירות חומר הניקיון ינק סטאף, מתכון פסטה פטה, מכירות רולאפס, מסקרת e.l.f, סומק של דיור והגלוס של אסנס.
האיקומרס מהווה 20% מכלל תעשיית האיקומרס בארה"ב וצומח בקצב דו ספרתי בשנים האחרונות. לפי נתוני טיקטוק, בשנה האחרונה השיח על שופינג בטיקטוק צמח ב-181%. ליוצרי התוכן תפקיד גדול בקידומי מכירות באפליקציה. 1 מתוך 3 צרכנים שענו לסקר של טיקטוק, טוענים שגילו מוצר חדש בזכות יוצר תוכן בטיקטוק.