אמזון העלתה את סכום המינימום המזכה במשלוח חינם עבור חלק מלקוחותיה, מ-25 דולר ל-35 דולר. העלייה מתייחסת ללקוחות שלא מחזיקים במנוי בתשלום החברה - "אמזון פריים". קריסטינה פרסנטין, דוברת החברה, אישרה לסוכנות הידיעות AP כי החברה "בוחנת תעריפים חדשים למשלוח חינם".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
נכון לעכשיו, השינוי כאמור אינו כולל את חברי מועדון הלקוחות "אמזון פריים", המשלמים 14.99 דולר בחודש או 139 דולר בשנה, ומקבלים בין היתר משלוחים בחינם. בנוסף, השינוי אינו תקף כעת למזמינים מאתר המשלוחים הענק מישראל, שכן כאן עלות ההזמנה המינימלית עבור משלוח חינם עדיין גבוהה הרבה יותר ועומדת כיום על 49 דולר ומעלה.
1 צפייה בגלריה
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
עובדת במחסני אמזון
(צילום: AFP)
לדברי פרסנטין, "אנחנו כל הזמן מעריכים מחדש את ההצעות שלנו ומשנים אותן בהתאם לאותן הערכות". נכון לעכשיו, עליות המחירים תקפות רק לחלק מהלקוחות כאמור, בהתאם למקום מגוריהם. כך למשל, משתמשים מאזור ניו יורק וסיטאל - העיר בה נמצא מטה אמזון - נאלצים כעת לרכוש בסכום גבוה יותר של 35 דולר מינימום כדי לקבל את המשלוח בחינם (אם אינם חברי "אמזון פריים", כאמור).
המהלך האחרון של אמזון מצטרף לשורה של מהלכים שנועדו לקצץ בעלויות של ענקית המסחר האלקטרוני. בשנה האחרון קיצצה אמזון בלא פחות מ-27 אלף משרות וסגרה את המשלוחים למקומות עם מעט הזמנות. בנוסף, בתחילת השנה אמזון הפסיקה לספק משלוח חינם מהסופר ללקוחות "אמזון פריים" ברכישה של מתחת ל-150 דולר.
בעבר העלתה אמזון את סכום המינימום המזכה במשלוח חינם ל-49 דולר (כמו בישראל כיום). אולם, בשנת 2017 המתחרה וולמארט אילצה אותה להוריד את סכום המינימום לסך של 25 דולר "בלבד" בארה"ב.