שופרסל סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2023 עם שיפור ברווחיות ובהכנסות, לאחר ניקוי האורוות שביצעה. הרשת רשמה רווח נקי של 66 מיליון שקלים, גידול של 144% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתיים ברווח של 27 מיליון שקל. בנוסף, היה גם שיפור ברווח התפעולי, שהסתכם ב-151 מיליון שקל, ושיעורו מסך ההכנסות זינק ל-4.1% לעומת 2.9% ברבעון המקביל.
כלל הכנסות קבוצת שופרסל צמחו ברבעון ב-3.6% והסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, לעומת 3.5 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע מהשפעת הגידול בפעילות השוק העסקי, ובעיקר איחוד פעילות הסטוק (דן דיל, שנרכשה באוגוסט 2022), ופסח. ברבעון המקביל אשתקד ערב החג חל ב-15 באפריל, ואילו השנה ב-5 באפריל.
בהתיחסו לתוצאות הרבעון טען המנכ"ל אורי וטרמן: "הניסיון שלנו להלחם בספקים ובעלויות המחירים שדרשו, פגע בתוצאות העסקיות שלנו וחלחל גם לתוצאות חודש ינואר של הרבעון הראשון. נוכחנו לדעת שהמגזר הקמעונאי לא יכול להשפיע משמעותית על עליות המחיר. מי שמשפיע זה הספקים הגדולים וגם הממשלה שיש לה תפקיד מפתח בנושא".
בהתיחסו לרשת ספאר ההולנדית ולמועד בו יימכרו מוצריה בסניפי שופרסל אמר המנכ"ל אורי וטרמן כי שופרסל עדיין מחכה לאישור הממונה על התחרות לעסקה. לדבריו, "מוצרי ספאר יהיו פרוסים ב-400 סניפי שופרסל ולא ב-50 סניפים בלבד כמו קרפור".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש"
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
הקמפיין של שופרסל לרכישת תחליפים למותגים המובילים עבד, כאשר נרשם גידול במכירות המותג הפרטי, שהגיעו לשיא של 28.4% מסל המכירות, לעומת 27.6% ברבעון המקביל.
שופרסל נהנתה מגידול בכנסות מנדל"ן שהסתכמו ב-61 מיליון שקל לעומת 47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העליה מוסברת ברכישת השליטה בחברת לב המפרץ ובעליית המדד. שיעור הרווח התפעולי במגזר הקימעונאות (רשת המזון בלבד) עדיין נמוך למרות שהשתפר ועומד על 2.6% לעומת 1.5% ברבעון מקביל אתשקד.
לצד השיפור המרשים בתוצאות הכלליות, רשת הפארם Be ממשיכה להפגין חולשה. הכנסותיה הסתכמו ברבעון הראשון ב-250 מיליון שקל לעומת 269 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 7.1% אשר נבע לדברי החברה בעיקר מקיטון במכירות מוצרי קורונה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022.
הרשת סיימה את הרבעון עם גידול בגירעון בהון החוזר שהסתכם ב-957 מיליון שקל בהשוואה ל-457 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הדירקטוריון קיים ישיבה מיוחדת בנושא שבה הוסבר כי הסיבה לגידול בגרעון היא שימוש בתזרים לצרכי השקעה. בתום הדיון החליט הדירקטוריון כי על אף הגירעון לא קיימת בעית נזילות בחברה.