יומיים לאחר הפרסום ב-ynet על כך שרשת Be של שופרסל הסירה בסניפה בבני ברק את המוצרים עליהם, לפי דרישת רבנים, הודבקו מדבקות שכיסו תמונות של פני נשים, אך הציבה במקומם מוצרים ללא תמונות נשים כלל, שוב חלה תפנית: בעקבות הביקורת החריפה על "ההחלפה במקום הסתרה" שופרסל החזירה את המוצרים הישנים, הפעם ללא מדבקה סגולה ועם פנים גלויות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
שופרסל בי
שופרסל בי
מדפי שופרסל Be בבני ברק היום

הפשרה שנחשפה ב-ynet ביום שישי גרמה לתגובות חריפות מצד ארגוני נשים ופורשה כהמשך הכניעה לחרדים, שהחלה עם ההסכמה למדבקות על פני הנשים והמשיכה בפשרה שהושגה עם הרב יצחק לנדא - רבה של בני ברק, שנועדה לרצות את כל המגזרים על ידי החלפת האריזות בכאלו ללא תמונת נשים.
היום אמרה מנכ"לית הרשת עינת פלד: "כפי שציינו גם ביום שישי, בוצעו התאמות בסניף כך שאין הסתרה של פנים של נשים על שום מוצר. ברור לך שאני כאישה שמכהנת כמנכ"לית הרשת, מתנגדת באופן נחרץ וחד משמעי להדרת נשים מהמרחב הציבורי ולכן מהרגע שנודע לי על המקרה בסניף בני ברק שפועל במתכונת הזו שנים רבות, היה לי חשוב לבדוק את הנושא באופן מעמיק ולייצר דיאלוג בכדי להביא לפתרון שמקובל על כל הצדדים ומשקף את ערכי הרשת".

2 צפייה בגלריה
מכבדים את כל האוכלוסיות חוץ מנשים. הושחתו פנים של נשים על מוצרים ברשת  be
מכבדים את כל האוכלוסיות חוץ מנשים. הושחתו פנים של נשים על מוצרים ברשת  be
המדבקות הסגולות
(צילום: אביגיל עוזי)
ככל הנראה שופרסל החליטה לבסוף לצדד ברוב המוחלט של קוניה - הציבור הליברלי, גם אם הדבר יבוא על חשבון הסניף הבודד שמצוי בלב בני ברק שלפי הפרסומים מפעיל מעין משגיחת כשרות הפוסקת לגבי מה מותר ומה אסור לציבור שולחיה.
מורן זר קצנשטיין, יו"ר תנועת בונות אלטרנטיבה: "אנחנו מברכות על כך ששופרסל חזרה בה והחליטה - בהחלטה נבונה - להחזיר את הנשים לסניף Be בבני ברק"
יור נעמת חגית פאר: "שופרסל קיבלה את ההחלטה הנכונה באיחור של שבוע. חבל שרק מאבק ציבורי הוביל למה שאמור להיות המובן מאליו בישראל 2023".