1 צפייה בגלריה
שם טוב ועורך דינה שי שקד
שם טוב ועורך דינה שי שקד
לורי שם טוב
השופט אילן דפדי בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריז לאחרונה על הבלוגרית לורי שם טוב כפושטת רגל וקבע לה תוכנית פירעון שבסופו תופטר מחלק מחובותיה. בהליך התייצבו שני נושים ששם טוב חייבת להם סכום כולל של יותר מרבע מיליון שקל, לאחר שזכו בתביעות דיבה נגדה. בקשתם להחריג את החובות שלהם מההסדר התקבלה.
במרץ השנה הורשעה שם טוב בשורת פרסומים פוגעניים כלפי עובדי ציבור, ובעיקר עובדות סוציאליות. בהסדר טיעון נגזרו עליה 26 חודשי מאסר שאותם כבר ריצתה. במסגרת הליך פשיטת הרגל הגיש המנהל המיוחד תסקיר שבו צוין כי יש לה שני ילדים שהוצאו מחזקתה על ידי משרד הרווחה ב-2009 ומאז היא אינה בקשר איתם. הוא ציין כי חלק הארי של חובותיה (כ-99%) נוצר בשל תביעות דיבה שהוגשו נגדה או בגין פיצוי פלילי שנפסק נגדה בגין תביעות דיבה אלה.
לדבריו, שם טוב הצהירה על 15 נושים (לרבות תיקים העומדים ותלויים נגדה בבתי המשפט השונים), וחובותיה מסתכמים בסך של כ-2.87 מיליון שקל. בהליך הנוכחי הוגשו נגדה שלוש תביעות חוב בלבד בסך כולל של 33,839 שקל והוא אישר אותן במלואן (החובות הם לביטוח לאומי, בנק מזרחי טפות והרשות לאכיפה).
רק שניים מהנושים שמחזיקים בפסקי דין לטובתם בגין תביעות דיבה התייצבו להליך. מדובר בעובדת סוציאלית ואדם העניק שירותי תקשורת ויחסי ציבור לארגון העובדים הסוציאליים. השניים התנגדו להכללת החובות כלפיהם בהסדר. הם הדגישו שמדובר ב"מפגעת סדרתית" כלשונם, ששמה לה למטרה לפגוע בכל העומד בדרכה.
שם טוב טענה כי היא זכאית לקבלת הפטר כמו כל חייב אחר במדינת ישראל ואין לדון אותה לכף חובה או להפלותה על רקע סכסוכים שיש לה עם עובדות סוציאליות. המנהל המיוחד סבר שיש להחריג את החובות כלפי שני הנושים הללו מאחר שנוצרו בחוסר תום לב.
עו"ד ורוניקה נגרעו"ד ורוניקה נגרניר סהלקמן
השופט אילן דפדי הכריז עליה כפושטת רגל אך קבע שהחובות כלפי הנושים שמחזיקים בידיהם פסקי דין לטובתם בגין לשון הרע יוחרגו. הוא הבהיר שכאשר מדובר בחובות שנוצרו בחוסר תום לב - לבית המשפט שיקול דעת רחב.
הוא הדגיש את חומרת המעשים של שם טוב, שבשנים 2016-2010 פרסמה כתבות מכפישות, דברי בלע, שקרים ופרסומים אסורים נוספים אשר חלקם כללו שפה בוטה ומכוערת. העבירות בוצעו כלפי עובדי ציבור (עובדים סוציאליים ושוטרים), אזרחים מן השורה, עורכי דין שכיהנו בתפקידים שונים ושופטים.
הוא הוסיף שכלפי הנושים שהתייצבו פרסמה החייבת ביטויים פוגעניים במיוחד. היא כינתה את העובדת הסוציאלית "נאצית", "חוטפת ילדים", "שקרנית עם קבלות" ולאיש יחסי הציבור ייחסה התנהגות מינית בעייתית וכתבה כי הוא בוגד בבני הזוג שלו.
בסופו של דבר קבע השופט דפדי שם טוב תחזיר את מלוא החוב לנושים שהגישו תביעת חוב באמצעות הוספת 38 אלף שקל לקופת הנשייה ב-31 תשלומים. עוד נקבע כי החובות כלפי שני הנושים שהתנגדו יוחרגו מההליך.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ החייבת: עו"ד צבי זר • ב"כ הנושים: עו"ד צ'רלי בוזגלו • עו"ד ורוניקה נגר עוסקת בחדלות פירעון • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין