עיריית תל אביב-יפו צפויה לאשר מחר (ב') תקציב לבנייתו של גשר חדש מעל נתיבי איילון, שיחבר בין שכונת נחלת יצחק במזרח העיר לדרך מנחם בגין במערבה – כך נודע ל"ממון" ול-ynet. הגשר, שלפי התכנון הקמתו תושלם במהלך שנת 2025, יחבר בין רחוב עמק הברכה שבשכונה הגובלת בגבעתיים עם המע"ר (מרכז עירוני ראשי) הצפוני. כמו כן, צפויה מועצת העיר לאשר את התקצוב של גשר חדש מעל רחוב איינשטיין בצפון העיר.
במסגרת ההצעות שיובאו לאישור, תתבקש המועצה לאשר תקצוב של 56.65 מיליון שקל לטובת השלמת המימון לבניית גשר עמק הברכה, וזאת לצורך יציאה למכרז על הקמת הגשר על ידי חברת נתיבי איילון. העלות הכוללת היא 114 מיליון שקל (מתוכה תקצה העירייה 104 מיליון שקל ושאר הסכום יוקצה על ידי משרד התחבורה). לטובת בניית גשר אינשטיין מדובר בתקציב בגובה של 18.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
גשר עמק הברכה בתל אביב
גשר עמק הברכה בתל אביב
גשר עמק הברכה בתל אביב
(תכנון: האוסמן אדריכלים, עיצוב הדמיה: דגן)
על פי התוכנית, גשר עמק הברכה, הפרויקט הגדול מבין השניים, יהיה ברוחב של כ-22 מטרים והוא מיועד למעבר כלי רכב, אופניים והולכי רגל. הוא צפוי לכלול שטח ציבורי פתוח עם הצללה, תאורה, שבילי הליכה ועוד. המכרז לבנייתו צפוי לצאת ברבעון הראשון של 2022, כאשר הבנייה צפויה להימשך כ-3 שנים. כיום קיימים כ-10 גשרים מעל האיילון שמשמשים לתנועת מכוניות, בהם קק"ל, רוקח, ההלכה, דורי, ארלוזורוב, מוזס, השלום, יצחק שדה, לה גווארדייה וההגנה, וכן גשר יהודית שמשמש להולכי רגל ורוכבי אופניים.
בענף הנדל"ן מעריכים כי לצד טיוב התנועה, החיבור בין מזרח למערב העיר צפוי להשפיע בהמשך גם על ערך הנכסים בשכונות המזרחיות. כיום מחירי הדירות באזור המע"ר גבוהים משמעותית ממחירי הדירות בשכונת נחלת יצחק שממזרח לאיילון. הקמת גשר יהודית, למשל, המחבר בין שכונת מונטיפיורי לרחוב יגאל אלון שמוביל לשכונות יד אליהו וביצרון, היוותה גם היא זרז לעליות מחירים.
2 צפייה בגלריה
גשר אינשטיין בתל אביב
גשר אינשטיין בתל אביב
גשר אינשטיין בתל אביב
(תכנון: יואב מסר אדריכלים, עיצוב הדמיה: דגן)
גשר אינשטיין, שיחבר בין השכונות נופי ים ושכונת ל' החדשה, יעבור מעל הקו הירוק של הרכבת הקלה שצפוי להיפתח. הוא מיועד להולכי רגל ואופניים ויכלול בנוסף למדרגות גם מעלית וגישה מונגשת משני צדיו. בניית הגשר תימשך כשנה וחצי מרגע השלמת המכרז לבנייתו.
מיטל להבימיטל להביצילום: יחיאל ינאי
סגנית ראש עיריית תל אביב מטעם מרצ, מיטל להבי, הממונה על תחום התחבורה בעיר, אמרה ל"ממון" ול-ynet: "בעולם ערים רבות השכילו לחבר את חלקיהן מעל נהרות ואוטוסטרדות. המטרה היא לאפשר מעבר נגיש ומהיר בין מזרח העיר למערבה, באמצעות הליכה, רכיבה ותחבורה ממונעת".
לדבריה, "גשר עמק הברכה הוא שלב נוסף בהגשמת החזון, לצד גשרים נוספים שבוצעו באחרונה, בהם גשר יהודית, והשדרוגים בגשרי ההלכה ומוזס. גשר אינשטיין גם הוא חלק מהמהפכה של העיר, ששמה דגש על קישוריות בטוחה להולכי הרגל, ויהווה מענה למעבר חופשי ובטוח בין השכונות".