פתוחים לעסקים: המנכ"ל החדש של הבנק הקורס SVB, טים מיופולוס, שלח אתמול (שני) מכתב ללקוחות בו מסר להם כי הבנק חזר לפעילות ומנהל את עסקיו כרגיל.
מיופולוס, שבעבר היה מנכ"ל פאני מיי (Fannie Mae), התאחדות המשכנתאות הפדרלית הלאומית בארה"ב, מונה מוקדם יותר לתפקיד המנכ"ל החדש של סיליקון ואלי בנק, לאחר שהתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות השתלט עליו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
סיליקון ואלי בנק
סיליקון ואלי בנק
סיליקון ואלי בנק
(צילום: בלומברג)
כזכור, התאגיד הפדרלי העביר את כל הפיקדונות של SVB ל"בנק מגשר" חדש, ואמר שלכל המפקידים תהיה גישה לכספם. וכעת, עם ההצהרה של המנכ"ל החדש, זה אכן קורה.
עוד אמר מיופולוס במכתב ללקוחות הבנק על מנת להרגיע אותם: "אני מגיע לתפקיד הזה עם ניסיון במצבים מהסוג הזה. הייתי חלק מצוות ההנהגה החדש שהצטרף לאיגוד המשכנתאות הלאומי בעקבות המשבר הפיננסי ב-2008, ושימשתי כמנכ"ל שלו בין השנים 2018-2012". מיופולוס הוסיף שהאפשרות לבצע העברות בינלאומיות מהבנק תיפתח בימים הקרובים.
במקביל למכתב של המנכ"ל החדש, הרגולטורים בארה"ב ממשיכים לחפש קונה לסיליקון ואלי. שמותיהם של ג'יי פי מורגן ו-PNC הוזכרו בלא מעט דיווחים ככאלה שנמצאים במגעים לרכישתו. גם מורגן סנטלי ואפולו בודקים את אפשרות הרכישה.
2 צפייה בגלריה
HSBC, הבנק הגדול באירופה
HSBC, הבנק הגדול באירופה
HSBC, הבנק הגדול באירופה
(צילום: EPA)
מי שכבר ביצע מהלך הוא הבנק הגדול באירופה, HSBC, שהחליט אתמול לרכוש תמורת פאונד אחד בלבד את הזרוע הבריטית של SVB, שמחזיקה בפיקדונות בסך 2.5 מיליארד פאונד של כ-1,000 חברות בריטיות. "לרכישה הזו יש היגיון אסטרטגי מצוין עבור העסק שלנו בבריטניה. זה מחזק את זיכיון הבנקאות המסחרית שלנו ומשפר את יכולתנו לשרת חברות חדשניות וצומחות במהירות, כולל במגזרי הטכנולוגיה ומדעי החיים, בבריטניה ובעולם", אמר מנכ"ל HSBC, נואל קווין.
ממשלת בריטניה אישרה את הרכישה. שר האוצר, ג'רמי האנט, אמר לאחר מכן: "אני שמח שהגענו להחלטה בזמן כל כך קצר. HSBC הוא הבנק הגדול באירופה, ולקוחות סיליקון ואלי בבריטניה צריכים להרגיש רגועים מהכוח, הבטיחות והביטחון שהוא מביא איתו"