הנחת סוף היום על מאפים בשופרסל תוגדל בעקבות תביעה ייצוגית. במסגרת הסכם פשרה בין שופרסל לתובעים הייצוגיים, הרשת התחייבה לתת הנחה של 15% בנוסף על הנחת סוף היום, החל מ-20:00 וביום ו' החל מ-14:00, עד למיצוי סכום של 1,584,352 שקל. ההנחה לא תפורסם מראש ותינתן רק כשהלקוח משלם על מוצרי המאפה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הצרכנים הגישו תביעה נגד הרשת בטענה שבשעות הסמוכות לסגירת סניפיה, מוצע ללקוחותיה לרכוש מוצרי מאפה המיוצרים על-ידי שופרסל במקום - בהנחה משמעותית. למרות זאת, נטען כי ביחס לחלק ממוצרי המאפה, שופרסל לא מעניקה את הנחת סוף היום ולקוחותיה נדרשים לשלם את מחירם המלא.
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
שופרסל דחתה את הטענות, בין היתר בנימוק שההנחה מוענקת על חלק מהמאפים בלבד, לא בכל יום ולא בשעה קבועה - בהתאם למלאי שנותר ובהתאם להחלטת מנהל הסניף או סגנו. לאחר שהוחלט על הכרזת הנחת סוף יום, ההנחה מופעלת במערכות הקופות ואז היא מוכרזת במערכת הכריזה של הסניף. במסגרת הכריזה, מפורטים המוצרים או סוגי המוצרים עליהם תינתן ההנחה ושיעור ההנחה שיינתן.
לצד זאת, שופרסל כן אישרה כי חלק מזערי ממוצרי המאפה הנמכרים בסניפיה לא זכו להנחת סוף היום בשל טעות אנוש והתקלה תוקנה. לכן, שופרסל מוכנה להשיב את ההנחות באמצעות מתן הנחה לרוכשי מוצרי מחלקות המאפיה.
סכום הפיצוי נקבע בעקבות תוצאות בדיקות רואה חשבון שנערכו עבור הסכם הפשרה. נקבע שהרשת תחלק הנחה בשיעור של 15% מעלות הקנייה של המוצר בנוסף להנחת סוף היום, ככל שזו תוכרז על מוצרי מאפה הנאפים בסניף.
עוד סוכם כי שכר הטרחה יעמוד על 6.65% מ-145% מסכום הפיצוי בתוספת מע"מ ולעורכי הדין: 13.3% מ-145% מסכום הפיצוי בתוספת מע"מ.
שופרסל היא אחת מהרשתות הנתבעות ביותר בתביעות ייצוגיות על-ידי צרכנים. בין היתר פיצתה כ-21 אלף לקוחות על תוקף קצר מדי להטבת 30 שקל בקנייה מעל 3,000 נקודות, בשובר בשווי שישה שקלים וכן פיצתה לקוחות בחמישה שקלים בקנייה מעל 75 שקל, על כך שנתנה הטבה על המוצר הזול יותר במבצעי 1+1 או השני ב-50%, כשהקונים רכשו מספר גדול יותר ממספר המוצרים עליהם חל המבצע על פי הגדרתו. היא גם פיצתה את לקוחות שופרסל אונליין בחמישה שקלים לקניית עוף טרי (סה"כ כ-645 אלף שקל) על כך שמכרה עוף במשקל שכלל את האריזה.