1 צפייה בגלריה
שוטרים בלוד
שוטרים בלוד
שוטרים בלוד באירועי "שומר החומות"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בית משפט השלום ברמלה ביטל לאחרונה כתב אישום שהוגש נגד תושב ההתנחלות עלי זהב שיידה חפצים ואבנים על אזרחים ערבים במהלך אירועי מבצע "שומר החומות" במאי 2021 בלוד. השופטת אילה אורן קבעה שהוא תרם רבות לחברה התחשבה בכך שהוא הביע חרטה על המקרה.
הנאשם, בן 49 ואב לשישה, הוא מנהל לשעבר של בית ספר תורני ברעננה. הוא הגיע ללוד במהלך המהומות ב"שומר חומות", לקח בהן חלק ויידה אבנים לעבר מתפרעים ערבים. בהתאם להודאתו הוא הורשע בעבירות ניסיון תקיפה והתפרעות.
מתסקיר שירות המבחן עלה כי הוא בעל שני תארים אקדמיים ולומד לתואר דוקטורט במדעי החברה והרוח. במשך 24 שנים הוא עבד כמחנך ומורה מקצועי, שימש מנהל בית ספר, מתנדב במד"א משך שלושה עשורים ומדריך נוער במשלחות לפולין.
הוא נטל אחריות מלאה על מעשיו, הביע חרטה ובושה ושירות המבחן התרשם כי הוא מודע היטב להשלכות מעשיו, במיוחד בהיותו איש חינוך שצריך להיות דוגמה לאחרים. הוא סיפר שנסע עם אחרים ללוד במטרה לשמור על דירה ריקה לאחר שיהודים עזבו את העיר על רקע פוגרומים כלפיהם. לדבריו בדרכם לשם הם הותקפו בידי פורעים ערבים, הוא חש בהלה וחרדה פן ייפגע, ולכן נהג באלימות.
עו"ד דוד טובולעו"ד דוד טובולצילום: פרטי
במסגרת הטיעונים לעונש המדינה טענה שפוטנציאל הנזק שהיה גלום במעשיו היה רב. היא הדגישה שהוא הגיע ללוד באופן יזום וזרק אבנים חרף תפקידו כמנהל בית ספר ואיש חינוך המשמש מודל לתלמידיו. המדינה עתרה להטיל עליו כמה חודשי מאסר בעבודות שירות.
מנגד, הסנגור עתר לבטל את הרשעת הנאשם ולהטיל עליו עונש של שעות לתועלת הציבור. הוא הדגיש את האווירה שהייתה במהלך "שומר חומות" ואת הפחד שחש הנאשם במהלך האירועים.
ואכן, השופטת אילה אורן ביטלה את ההרשעה וציינה שהוא הגיע ללוד שלא במטרה לבצע עבירה כלשהי, אלא כדי לסייע בהגנה על דירה של חבר מהגרעין התורני, שעזב את העיר עקב המהומות. השופטת התרשמה שאין במעשיו משום "אקט עברייני", וכתבה: "הנאשם נכשל בשיקול הדעת בתקופה סוערת".
היא נתנה משקל רב לנסיבותיו האישיות של הנאשם תוך שציינה כי מדובר במי שתרם לחברה ולציבור מאז מלאו לו 18. היא התחשבה במחירים שהוא משלם מאז האירוע, כגון השעייתו על ידי משרד החינוך. לצד ביטול ההרשעה היא גזרה עליו ענישה שיקומית של 300 שעות לתועלת הציבור.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד חן יצחקי מפרקליטות מחוז מרכז • ב"כ הנאשם: עו"ד מאיר ארנפלד • עו"ד דוד טובול עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין