1 צפייה בגלריה
גירושים גירושין ריב ויכוח אילוס אילוסטרציה
גירושים גירושין ריב ויכוח אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בתל אביב חייב לאחרונה אב פרוד לשלם לאם בנו 7,000 שקל בחודש אף שטען שאין לו הכנסות כלל. השופטת ציפי כהן אביטן ציינה שבתדפיסי החשבון ניתן להבחין בהפקדות כספים רבות בסכומים של עשרות אלפי שקלים.
בני הזוג ניהלו קשר זוגי ללא נישואין עד לסכסוך שפרץ ביניהם. עד ספטמבר 2022 התקיימו זמני השהות בשיטת "נסטינג" – הילד גר בדירה אחת וההורים מתחלפים ביניהם. בספטמבר האחרון עברה האם לגור בדירה שכורה כשזמני השהות של האב עם הקטין מתקיימים בימים שני ורביעי (כולל לינה) ובכל סוף שבוע שני.
באמצעות עו"ד רעות שדה הגישה האם בקשה לפסיקת מזונות זמניים שבה סיפרה שהיא עצמאית והכנסותיה לאחר ניכוי הוצאות חומרי הגלם עומדות על 4,300 שקל לחודש. האב טען באמצעות עו"ד מיכל ברנקין שהכנסות האם בפועל גבוהות יותר ומגיעות לעשרות אלפי שקלים.
האם הכחישה והוסיפה שהיא משלמת שכר דירה של כ-6,500 שקל לחודש ושהקטין שוהה בגן שעלותו 4,200 שקל לחודש. האב, שעוסק בתחום הנדסת הפולימרים, טען כי אין לו כל הכנסה כיום ושהוא מתקיים מהלוואה בסך 300 אלף שקל שהעביר לו אביו ושאותה עליו להחזיר. האם השיבה שיש להעריך את פוטנציאל ההשתכרות של האב ב-25 אלף שקל בחודש.
השופטת ציפי כהן אביטן קיבלה את טענות האם, הן לעניין היקף השתכרותה והן לעניין השתכרות האב. היא ציינה שמתדפיסי חשבון הבנק של האב עולה שמופקדים בו סכומים של עשרות אלפי שקלים. היא הבהירה שבשלב המזונות הזמניים אין בית המשפט נכנס לעובי הקורה וכי טענות האם באשר לגובה הכנסותיה לא נסתרו: בניכוי הוצאות מדור, לא נותרה בידיה הכנסה פנויה כלל.
מנגד, ולאור הפקדות הכספים הרבות בחשבונו של האב, מצאה השופטת לנכון לקבל את טענת האם בדבר גובה הכנסתו בסך של 25 אלף שקל לחודש. היא קבעה שלאחר ניכוי שכר דירה והוצאות מדור יש להעמיד את הכנסתו הפנויה של האב על 15 אלף שקל. לנוכח פערי ההכנסות המשמעותיים בין הצדדים, כשהכנסתה הפנויה של האם היא מינימלית ומספיקה בקושי לצרכיה שלה, נקבע שאין מקום לחייב אותה להשתתף במזונות.
השופטת העמידה את צורכי הילד על 1,800 שקל לחודש ובתוספת מדור 2,500 שקל. נקבע שמאחר שהוא שוהה 37% מהזמן אצל האב, האב ישלם מזונות בסך של 1,150 שקל בתוספת השתתפות במדור האם בסך של 2,200 שקל.
בסך הכל חויב האב במזונות זמניים בסך של 3,350 שקל לחודש. בנוסף, ולנוכח פערי ההכנסות, התקבלה בקשת האם לחייב את האב בתשלום של 3,550 שקל בחודש עבור הוצאות גן לקטין. בנוסף הוא חויב בהוצאות החינוך והרפואיות החריגות בשיעור של 75%. עוד נקבע שהחיוב הוא בנוסף לקצבת הילדים שתועבר לידי האם.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד רעות שדה • ב"כ האב: עו"ד מיכל ברנקין • ynet הוא שותף באתר פסקדין