בית המשפט לתעבורה בבאר שבע גזר לאחרונה חמישה חודשי פסילה על תושב הדרום שבדמו נמצאה כמות אלכוהול חריגה, אף שישב בכיסא הנהג במכוניתו שהייתה מונעת, אך מבלי להזיז אותה. השופט אלון אופיר נמנע מלהטיל עליו מאסר בפועל אף שבעבר נתפס פעמיים נוהג תחת בהשפעת אלכוהול. "אני לא סבור כי בנסיבות בהן ישב הנאשם שיכור כאשר הרכב סטטי ראוי לקבע מתחם זהה למצב של נהיגה עם תנועה של רכב בשכרות כבדה", כתב.
האירוע התרחש באוגוסט האחרון ביישוב שגב שלום הסמוך לבאר שבע. הנאשם, נשוי ואב לשלושה, נתפס בשעת ערב כשהוא יושב בכיסא הנהג עם מנוע דולק, אך כשהרכב סטטי וללא תנועה, כשבגופו כמות אלכוהול של 1,149 מ"ג, בעוד שהרמה המקסימלית המותרת על פי חוק עומדת על 240 מ"ג. הוא נעצר ל-10 ימים, הועמד לדין ובהמשך הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה בשכרות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מדובר בפעם השלישית בחייו שבה הוא מורשע בעבירות מתחום הנהיגה תחת אלכוהול, ובשל כך עתרה המדינה להטיל עליו עונש מאסר. הנאשם, לעומת זאת, סבר שיש להסתפק בענישה על תנאי. לטענתו הוא נעדר עבר פלילי, נשוי לאישה בעלת נכות קשה ומפרנס יחיד בביתו, וכן חלפו כחמש שנים מאז עבירות האלכוהול הקודמות שבהן הורשע – כך שמוצדק להתחשב בו.
השופט אופיר ציין שמצד אחד רף האלכוהול שנמצא בגופו של הנאשם אכן גבוה וחריג, אך מצד שני הסכנה הנשקפת ממי שיושב שיכור ברכב סטטי אינה דומה לזו הנשקפת ממי שנוהג בפועל כשהוא שיכור. "אני סבור כי בנסיבות שבהן רף האלכוהול חריג, אך לא מדובר בהזזה של הרכב ממקום למקום, נכון יהיה לקבע מתחם שנע בין מאסר מותנה ועד לשישה חודשי מאסר שיכול וירוצו בדרך של עבודות שירות", כתב.
נסיבות נוספות אותן זקף לטובת הנאשם היו הודאתו ולקיחת האחריות המלאה בעבירה שיוחסה לו, היותו מפרנס יחיד למשפחה בת חמש נפשות שהעומדת בראשה לוקה בנכות קשה ומקבלת קצבה מביטוח לאומי, והעדר עברו הפלילי.
בפסק הדין צוין כי הנאשם מועד בכל הקשור לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, שכן שליש מכלל עבירות התעבורה שנרשמו לחובתו מאז קיבל רישיון ב-2007 הן בתחום הזה, אולם לעברו התעבורתי צריכה להיות השפעה על משך פסילת הרישיון ולא על רכיב המאסר.
לפיכך קבע השופט שרישיון הנהיגה שלו ייפסל למשך חמש שנים, בנוסף ל-10 חודשי פסילה על תנאי. עוד נגזרו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי וכן התחייבות כספית להימנע מעבירה של נהיגה בשכרות למשך שנתיים, בסך 5,000 שקל. כמו כן גזר השופט על הנאשם 10 ימי מאסר, אף אלה לא ירוצו בפועל לנוכח קיזוז תקופת המעצר.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד שמעון שימן • ב"כ הנאשם: עו"ד יוסי הכהן • עו"ד שמוליק ליטמן עוסק בתעבורה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין