יממה לאחר שמנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ, אמר כי ברשות שוקלים לבחון את החזרת מס דירה שלישית, במשרד האוצר מתנערים מכך הבוקר. מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, אמר היום כי "במסגרת דיון באוצר לגבי תקציב 2025, אחת ההצעות הייתה להחזיר את מס דירה שלישית. אני אומר חד משמעית – זה לא על הפרק ולא מקודם. אני רוצה להרגיע. להרחיק עוד משקיעים מהשוק זה לא נכון".
את הדברים אמר הייזלר בוועידת מרכז הנדל"ן באילת. נזכיר כי מס דירה שלישית הוא מס שקידם משרד האוצר בשנת 2016 ואף אושר בממשלה, בתקופת שר האוצר לשעבר משה כחלון. המס היה אמור לכלול מיסוי על דירות נוספו שמחזיקים משקיעים בבעלותם על פי נוסחת חישוב מורכבת. המס גרר התנגדות גדולה ואף בוטל בסופו של דבר על ידי בג"ץ בשל פגמים שנפלו בהליך החקיקה.
במענה לפניית ynet מרשות המיסים נמסר בתגובה: "מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ, ציין את מס דירה שלישית כמהלך, שלעמדתו המקצועית צריך להיבחן כחלק מהבחינה של החזרת מס רכוש, ולא כהחלטה אופרטיבית שעומדת על הפרק".
1 צפייה בגלריה
שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר
שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר
שלומי הייזלר
(צילום: ניאו מדיה )
בנוסף, התייחס הייזלר לנושא ההטבות בתחום הדיור לחיילי המילואים, שאושרו לאחרונה על ידי מועצת מקרקעי ישראל. הייזלר אמר כי באוצר דרשו שבתוכניות הדיור המוזל יוגדל שיעור העדיפות שמקבלים משרתי המילואים ל-25%, אולם במועצה התקבלה החלטה להגדיל את שיעור העדיפות ל-20%, "בניגוד להחלטתנו, אנחנו שוקלים מה אפשר לעשות".
בהמשך התייחס להצעה של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לפצות יזמים בגין איחור במסירה. "לא למדתי את ההצעה על בוריה, ונראה לי שזו הצעה לא ישימה, לא פרקטית ולא שוויונית. צריך לשים לב להיקף הנזק לכל אחד והאם זו תופעה שעלולה להקריס את כל השוק. אנחנו לא אדישים לזה. נכון לעכשיו לא חושבים שנכון להתערב ולשלם פיצוי, כן חושבים שצריך תיקון חקיקה".