1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: אבי מועלם)
בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה ששירות בתי הסוהר יפצה בכרבע מיליון שקל אסיר שנפצע ונותר עם נכות בגבו אחרי שנפל מכלי רכב של שב"ס כשהוא אזוק בידיו ורגליו. השופט מנחם (מריו) קליין קבע שאין ספק כי פגיעה תוך כדי ירידה מרכב בסיום נסיעה היא תאונת דרכים.
בתביעה שהגיש ב-2018 סיפר התובע כי שנה קודם לכן נפגע בתאונה בזמן שהיה אסיר. לדבריו, בסיום נסיעה לכלא מעשיהו פתחו אנשי שב"ס את הדלת וביקשו ממנו לרדת כאשר הוא היה אזוק בידיו ורגליו. לגרסתו, מדובר היה ברכב גבוה שהמדרגה שלו לא נפתחה, ולכן בזמן שניסה לרדת "עף אחורה" על גבו ונחבל במרפק ובגב. לאחר כמה דקות סוהר פינה אותו לטיפול רפואי.
שב"ס הכחיש שהתאונה נגרמה בנסיבות הללו, חלק על אחריותו לתאונה ועל הנזק שנגרם לתובע. בא כוחו של האסיר טען בתגובה שהתנגדות שב"ס לגרסת התובע אינה ברורה על רקע העובדה שלא חקר אותו על נסיבות התאונה ולא הציג צילומים ממצלמות האבטחה שבוודאי היו יכולים לשפוך אור על המקרה.
עו"ד מאור עזרןעו"ד מאור עזרן
מומחים רפואיים מטעם בית המשפט הגישו חוות דעת שמהן עולה כי לאסיר נגרמה נכות בתחום האורתופדיה בגין מגבלות בגב ובתחום הכאב בגין פיברומיאלגיה.
ואכן, השופט מריו קליין קיבל את התביעה. הוא ציין ששב"ס לא עשה דבר על מנת לברר את נסיבות התאונה והעובדה שצילומי האבטחה לא הוגשו פועל לרעתו. לעומת זאת, ציין, הוא מצא את עדותו של התובע אמינה וקוהרנטית, ולכן קיבל את גרסתו לעניין נסיבות התרחשות התאונה.
בפסק הדין צוין כי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע שפגיעה במהלך ירידה מרכב בסיום נסיעה נחשבת "תאונת דרכים", כך שאין ספק שמקרה זה עונה על ההגדרה. השופט העמיד את נכותו המשוקללת של התובע על שיעור של 25%.
בתוך כך נקבע כי יש לחייב את שב"ס בהוצאות לדוגמה בסך 3,000 שקל לנוכח התנהלות שהקשתה על התובע שלא לצורך. בסך הכול, בגין הפסדי השתכרות, עזרת הזולת, הוצאות רפואיות ונסיעות כאב וסבל, נקבע לאסיר פיצוי בגובה 254 אלף שקל, בתוספת 23,608 שקל שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין • עו"ד מאור עזרן עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין