הושלם מכרז נוסף להקמת פרויקט מגורים לשכירות ארוכת טווח ברמת גן: חברת דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דיווחו אתמול (ב') כי קבוצת חנן מור זכתה במכרז להקמת 247 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך במתחם תל השומר דרום ברמת גן (רמת אפעל). מדובר בפרויקט ראשון בתחום ההשכרה ארוכת הטווח של חברת הנדל"ן, שתשלם למדינה 420 מיליון שקל תמורת הקרקע (כולל עלויות פיתוח בעלות של 26 מיליון שקל).
במסגרת מודל דירה להשכיר יושכרו הדירות לתקופה של 20 שנה, כאשר מחצית מהן ישווקו במחיר מופחת לזכאים באמצעות הגרלה. קבוצת חנן מור תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה זו באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי החברה הממשלתית. במסגרת הפרויקט יוקמו 8 מגדלי מגורים בני 15-17 קומות עם דירות בנות 3-5 חדרים על שטח כולל של 10,330 מ"ר. עוד כולל הפרויקט שטחי מסחר בהיקף של 560 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
פרויקט שכירות ארוכת טווח במתחם תל השומר דרום ברמת גן
פרויקט שכירות ארוכת טווח במתחם תל השומר דרום ברמת גן
פרויקט שכירות ארוכת טווח במתחם תל השומר דרום ברמת גן
(הדמיה: איוולב מדיה)
המתחם ממוקם מצפון לכביש 461, מדרום למרכז הרפואי שיבא תל השומר וממערב לדרך מוטה גור וכולל 4 מגרשים סמוכים בשטח של 24,141 מ"ר. התוכנית הכוללת עבור הקמת המיזם משתרעת על שטח של כ-558 דונם ומייעדת את הקרקע למגורים, תעסוקה ומסחר, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים ציבוריים וכן מתקנים הנדסיים.
על פי הדיווח של קבוצת מור לבורסה, היא חברה לקבוצת הראל ביטוח להקמת שיתופי פעולה בתחום הדיור להשכרה ובתחום הייזום למגורים, כך שגם הפרויקט בתל השומר דרום מיועד להיכנס לשותפות של החברות בתחום הדיור להשכרה. חלקה של קבוצת מור בתאגיד המשותף צפוי לעמוד על 60% וביתרה תחזיק הראל.

פרויקט שלישי ברמת גן

מדובר בפרויקט השלישי בעיר רמת גן, שמצטרף למתחם נוסף בתל השומר, הכולל 243 דירות ואותו תקים חברת גזית גלוב; ולמתחם משולש הבורסה, שכולל 750 דירות והוא יוקם על ידי החברות ב.ס.ר וישראל קנדה. בסך הכול צפויות להיבנות כ-1,300 דירות להשכרה ארוכת טווח המיועדות לזכאים חסרי דיור בעיר, כאשר במהלך השנה הושלמו מכרזים ברחבי הארץ בהיקף של למעלה מ-3,500 דירות בסך הכול.
בחודשים הקרובים צפויים להתאכלס מספר פרויקטים למגורים בשכירות ארוכת טווח, בהם פרויקט רנטן נווה שאנן בחיפה, הכולל 109 דירות; פרויקט הגדנ"ע בתל אביב, הכולל 370 דירות; פרויקט בשכונת הרקפות בראשון לציון, הכולל 216 דירות; ופרויקט בית בפארק באור יהודה, הכולל 364 דירות. מאז הוקמה מקדמת החברה הממשלתית מעל 14 אלף יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך.
ענבל דוד, מנכ"לית (בפועל) של חברת דירה להשכיר, מסרה: "אני מברכת את רמת גן על חלקה המרכזי במהפכת השכירות המוסדית ארוכת הטווח בישראל. במהלך החודש האחרון השלמנו בהצלחה 3 מכרזים של דיור להשכרה בשיתוף רמ"י בעיר, במסגרתם ייבנו כ-1,300 יחידות דיור. פרויקטים אלו מצטרפים ללמעלה מ-50 פרויקטים במודל דירה להשכיר המוקמים ברחבי הארץ".