4 צפייה בגלריה
מתחם הבורסה
מתחם הבורסה
"משולש הבורסה"
(הדמיה: ישר אדריכלים)
הושלם מכרז ענק להשכרה ארוכת טווח במתחם הבורסה: החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעו היום (ה') כי החברות ב.ס.ר וישראל קנדה זכו במכרז להקמת מתחם "משולש הבורסה" ברמת גן, שמטרתו למשוך לאזור אוכלוסייה צעירה, משפחות וסטודנטים, ולחזק את המסחר והתעסוקה באזור התוכנית, הממוקמת בין רחוב בגין ממזרח ונתיבי איילון ממערב, מעברה השני של שכונת פארק צמרת בתל אביב. החברות ישלמו על הקרקע, בשטח של כ-10 דונם, סכום של כ-936 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרויקט מבקש לשנות את פני האזור כולו ולכלול עירוב שימושים של דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים, שטחי תעסוקה ומסחר ושטחים ציבוריים בהיקף של למעלה מ-200 אלף מ"ר עם פוטנציאל להגדלת זכויות הבנייה בהיקף של כ-110 אלף מ"ר ברקע קידום תוכנית המתאר למתחם הבורסה המקודמת בימים אלה. היקף ההשקעה בפרויקט צפוי לעמוד על כ-5 מיליארד שקל ובידי החברות שמאות שנערכה על ידי משרד קמיל טרשנסקי המשקפת שווי קרקע של כ-1.3 מיליארד שקל.
במסגרת הפרויקט יהפוך מגרש חניה קיים למגה מתחם, הכולל שני מגדלי תעסוקה ומסחר בני 60 קומות ומבנה מרקמי נוסף בן 8 קומות בשטח של 120 אלף מ"ר, שיתפרסו לאורך נתיבי איילון בהמשך למגדלים הקיימים, בקרבת תחנת רכבת תל אביב מרכז ותחנת הרכבת הקלה אבא הלל המוקמת בימים אלה.
4 צפייה בגלריה
מתחם הבורסה
מתחם הבורסה
הפרויקט מבקש לשנות את פני האזור כולו
(הדמיה: ישר אדריכלים)
4 צפייה בגלריה
מתחם הבורסה
מתחם הבורסה
שלושה מגדלי ענק
(הדמיה: ישר אדריכלים)
בחלקו המזרחי של המתחם לאורך רחוב בגין ייבנה מגדל נוסף בן 60 קומות בעירוב שימושים, שיכלול 400 יחידות דיור למגורים להשכרה ארוכת טווח וכן 350 חדרי מעונות סטודנטים. בנוסף, תוקם שדרה ציבורית פתוחה שתתחבר לכיכר ואליה יופנו חזיתות מסחריות בהיקף של כ-7,000 מ"ר ונקבעו שטחים לצרכי ציבור עבור עיריית רמת גן בהיקף של כ-10,000 מ"ר, שיאפשרו הקמת מוסדות ציבור. בנוסף, צפוי לקום חניון תת קרקעי ציבורי לכ-300 כלי רכב.
המתחם המיועד להשכרה ארוכת טווח ישווק לציבור במודל של דירה להשכיר, לפיו הדירות יושכרו לתקופה של לפחות 20 שנה בשכר דירה מפוקח, כאשר רבע מהן יוקצו לזכאים במחיר מופחת. ב.ס.ר וישראל קנדה יתפעלו את הפרויקט לתקופה של 20 שנה באמצעות חברת ניהול, ובהתאם למפרט הטכני שיוגדר על ידי דירה להשכיר. מהחברות נמסר כי אין זה שיתוף הפעולה הראשון ביניהן ובין היתר הקימו 7 מגדלי מגורים בשכונת פארק צמרת ובשכונת בבלי בתל אביב.

"פנים חדשות למתחם הבורסה"

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מסר: "תוכנית משולש הבורסה היא תוכנית ענק בלב אזור הביקוש, הכוללת עירוב שימושים המשלבים דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים ומסחר ותעסוקה בהיקפים משמעותיים באזור תעסוקה ומלאכה. מדובר בפרויקט חדשני שימשוך אליו משפחות צעירות וסטודנטים. פרויקט זה מהווה צעד נוסף וחשוב במסגרת הגדלת תחום דיור להשכרה ארוכת הטווח בישראל, כחלק ממגוון היצע פתרונות הדיור לאזרחי ישראל".
4 צפייה בגלריה
מתחם הבורסה
מתחם הבורסה
יכלול מתחם דירות שיושכרו לפחות 20 שנה בשכר דירה מפוקח
(הדמיה: ישר אדריכלים)
אודי אדמתי, יו"ר דירה להשכיר, ציין: "מדובר בשיווק גדול ומשמעותי באזור של דירה להשכיר, שקידמה את התכנון הסטטוטורי בשיתוף עם רמ"י, נתיבי איילון ועיריית רמת גן. הפרויקט יספק פנים חדשות למתחם הבורסה". ענבל דוד, מנכ"לית החברה, הוסיפה: "מדובר בפרויקט דגל של החברה, שיאפשר למאות משפחות וסטודנטים לגור במתחם מנוהל ומפוקח, בסטנדרט גבוה ובתנאי ודאות, גמישות ויציבות לאורך זמן".
לדברי ינקי קוינט, מנהל רמ"י, "מדובר באחד המכרזים הגדולים לדיור להשכרה בלב אזור הביקוש. מכרז זה מצטרף לאלפי יחידות דיור להשכרה ששווקו מתחילת השנה בכל רחבי הארץ במודל של שכירות ארוכת טווח". ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, אמר: "בימי קורונה, כשיזמים פרטיים משלמים על מגרש אחד כמעט מיליארד שקל וצפויים להשקיע עוד מעל לשני מיליארד שקל בבנייה של מגוון שימושים, זו הבעת אמון חסרת תקדים".