שרי אריסון מכרה היום (שלישי) מניות של בנק הפועלים ב-350 מיליון דולר. זוהי מכירה נוספת של מניות הבנק בידי מי שהייתה בעלת השליטה בו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בכרבע מהמניות שנותרו לאריסון בבנק, נתח של 11.35%, בשווי 4.77 מיליארד שקל. את המכירה הובילו ברק קפיטל חיתום ובנק אוף אמריקה.
1 צפייה בגלריה
שרי אריסון
שרי אריסון
שרי אריסון
(צילום: חגי דקל )
אריסון קיבלה לפני שלוש שנים אישור למכור את מניות השליטה - באפריל האחרון ביצעה אריסון באמצעות חברת אריסון החזקות, את המימוש השני שלה, כשמכרה 4.4% ממניות הבנק תמורת כ-430 מיליון דולר - אז היה מדובר בסכום של 1.5 מיליארד שקל.
המכירה במימוש השני נעשתה לפי מחיר של 25.5 שקל למניה. מניית הפועלים נסחרת היום בשווי של כ-32 שקל, כלומר בכ-24% מעל המחיר במימוש האחרון.
לקראת סוף שנת 2018, מכרה אריסון 4.3% ממניות הפועלים תמורת סכום דומה, קצת יותר מ-1.4 מיליארד שקל ולפי מחיר מניה של 25 שקלים - הנחה של כ-6% על מחיר השוק באותה עת.
למעשה, בסוף 2018 החלה אריסון את תהליך הפרידה שלה מהבנק. אז קיבלה אישור מהפיקוח על הבנקים לחדול מלהיות בעלת השליטה בבנק, ולמכור את המניות שלה בתוך ארבע שנים מרגע שתחל לעשות זאת, כשיש לה גם אופציה לקבל ארכה של שנתיים.
מרגע שניתן האישור, אריסון חדלה להיחשב בעלת שליטה, 21 שנים לאחר שמשפחתה הפכה לבעלת השליטה, והדירקטורים מטעמה התפטרו.
אריסון קיבלה לידיה את השליטה בבנק הפועלים ב-1999, לאחר שאביה, תד אריסון, רכש את השליטה בבנק (43%), יחד עם קבוצה של משקיעים אמריקאיים ומשפחת דנקנר ב-1997.
אריסון האב והקבוצה רכשו את השליטה ב-1.36 מיליארד דולר, ששיקפו לבנק שווי של 3.2 מיליארד דולר. בהמשך, אריסון רכשה בכ-500 מיליון דולר את חלקם של השותפים האמריקנים ושל משפחת דנקנר, כך שב-2007 היא הפכה לבעלת השליטה היחידה בבנק.