בשורות טובות לאשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון ויד ימינה אפרת פלד: נסגר תיק החקירה נגד השתיים בפרשת שיכון ובינוי. יש לציין כי התיק נגד אריסון, בעלת השליטה לשעבר בשיכון ובינוי ופלד, מנכ"לית קבוצת אריסון, נסגר מבלי שהשתיים זומנו בכלל להליך של שימוע על ידי הפרקליטות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה על החלטתה שלא להעמיד את השתיים לדין ביום שני השבוע. עו"ד נתי שמחוני, בא כוח אריסון ופלד מסר בתגובה כי "הייתי סמוך ובטוח בחפותן המלאה מתחילת הדרך - ושמח שניתן לברך על המוגמר".
1 צפייה בגלריה
שרי אריסון
שרי אריסון
שרי אריסון
(צילום: חגי דקל )
בפברואר האחרון פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לבאי כוחם של חברת שיכון ובינוי, החברה-הבת SBI תשתיות והחברה-הנכדה הזרה SBI שוויץ, שתיהן בבעלותה המלאה של שיכון ובינוי, וכן לנושאי משרה לשעבר בחברות, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בחשד לעבירות של מתן שוחד לעובדי ציבור זרים ועוד. יש לציין שכבר אז לא זומנו אריסון ופלד להליך של שימוע. מרבית השימועים כבר בוצעו.
עניינה של הפרשה באירועים שהתרחשו בפעילותה הבינלאומית של קבוצת שיכון ובינוי מיולי 2008 ועד מועד פתיחת החקירה הגלויה בפברואר 2018. על פי החשד של הפרקליטות, לאורך תקופה זו - ואף בשנים שקדמו לה - הפעילה כביכול שיכון ובינוי מערך שיטתי, ממוסד ומאורגן של תשלומי שוחד לעובדי ציבור זרים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, במדינות שונות בהן פעלה וזאת לשם קידום עסקיה והגדלת רווחיותה. מתן השוחד לווה לכאורה במערך של הלבנת הון ועבירות דיווח ורישום כוזב, הכל באמצעות מנהלים ועובדים לשעבר בקבוצה, ובכללם בכירים. על פי החשד, תשלומי השוחד ששילמה קבוצת שיכון ובינוי בתקופה הרלוונטית לעובדי ציבור זרים עמדו על עשרות רבות של מיליוני שקלים מדי שנה, והצטברו למאות מיליוני שקלים לאורך התקופה. עוד נטען כי תרבות השוחד הצמיחה לקבוצת שיכון ובינוי תועלת כלכלית אדירה בהיקפה. יש לציין כי החשודים בפרשה מכחישים הטענות נגדם.
במאי 2019 המליצה המשטרה להעמיד לדין את אריסון שהייתה בעבר בעלת שיכון ובינוי והדירקטורית לשעבר אפרת פלד ואחרים בפרשה, אולם פרקליטות מיסוי וכלכלה החליטה לא להזמין בכלל את השתיים להליך של שימוע והשבוע מסתבר החליטה אחרת מהמלצת המשטרה ורשות ני"ע בהקשר לאריסון ופלד, ולשתיים נמסר כי התיק נגדן נסגר.