יותר מ-500 נשים ברחבי ארצות הברית תובעות את אובר בטענתה כי הותקפו מינית ופיזית על ידי הנהגים שעובדים עם האפליקציה של חברת ההסעות השיתופיות, כך לפי דיווח בבלומברג.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט בסן פרנסיסקו נטען כי הנשים "נחטפו, הותקפו מינית, נפגעו מינית, נאנסו, נכלאו, נרדפו והוטרדו בדרך אחרת" במהלך הנסיעה שלהן עם הנהגים שמשתמשים באפליקציה. בכתב התביעה נטען כי אובר ידעה על ההתנהגות הבלתי הולמת של חלק מנהגיה, כולל אונס, מאז 2014.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
(צילום: shutterstock)
אובר נאבקת זמן רב בנושא של התנהגות בלתי הולמת מצד הנהגים שלה. רק לפני שבועיים פרסמה דוח לפיו היא קיבלה 3,824 דיווחים על תקיפה מינית ב-2019 ו-2020, החל מ"נשיקה ללא הסכמה ועד אונס".
"בזמן שהחברה הכירה בשנים האחרונות בבעיות הללו, התגובה הנוכחית שלה הייתה איטית ולא מספקת, עם השלכות מחרידות", טען עו"ד אדם סלייטר, שהגיש בשם הנשים את התביעה. "יש עוד כל כך הרבה דברים שאובר יכולה לעשות כדי להגן על הלקוחות שלה, כמו למשל הוספה של מצלמות ברכבים, ביצוע בדיקות רקע מקיפות יותר על הנהגים ויצירת מערכת אזהרה כאשר הנהגים סוטים מנתיב הנסיעה שלהם".
לאורך השנים הוגשו מספר תביעות מצד נשים בטענה לתקיפה מינית על ידי נהגים שמשתמשים באפליקציית ההסעות השיתופיות. למשל, בשנת 2018 אובר הסכימה להסדר בתביעה ייצוגית שהוגשה על ידי שתי נשים, שטענו שנוצלו מינית אחרי שהנהגים שהסיעו אותן היו תחת השפעת אלכוהול. אובר טענה שאינה יכולה להיות אחראית להתנהגות הנהגים מכיוון שהם אינם שכירים בחברה אלא עובדים בחוזי קבלנות.