1 צפייה בגלריה
כסף. אילוסטרציה
כסף. אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט למשפחה בקריות קבע לאחרונה כי אישה גרושה תקבל מחצית מכספי ירושה בת כ-1.8 מיליון שקל שקיבל בעלה לשעבר מאביו. השופטת גילה ספרא-ברנע קבעה כי הפקדת הסכום בחשבון משותף מעידים על כוונת שיתוף.
בני התגרשו לפני כשנתיים ולהם בן משותף. לפני כמה שנים מת אביו של הבעל וחלקו בכספי הירושה עמד על 1,787,003 שקל. באוגוסט 2016 פתח הבעל חשבון בנק שאליו הצטרפה האישה כעבור כמה ימים.
בינואר 2017 פתחו הצדדים יחד חשבון בנק אחר שאליו הועברו כספי הירושה. כמעט ולא נמשכו כספים מחשבון זה, ולעומת זאת הופקדו בו 600 אלף שקל בגין - חלק מהסכום שקיבלו ממכירת בית שהיה משותף להם.
הבעל טען שחוק יחסי ממון קובע כי כספי ירושה שהתקבלו במהלך הנישואים לא יחולקו בין בני הזוג בעת הגירושין, אלא ישתייכו אך ורק לבן הזוג שקיבל אותם. לכן, לדבריו, חרף העובדה שכספי הירושה הופקדו לחשבון שרשום על שם שני הצדדים, הם שייכים רק לו.
הוא ציין שהאישה לא נגעה בכספים שבחשבון הירושה והתנהלותו הבהירה לה שאלה כספים שלו. הוא הוסיף שהסכים להפקדת הירושה בחשבון המשותף לאחר שהאישה איימה עליו שאם לא ייתן לה להיכנס כשותפה לחשבון - היא תעזוב אותו.
מגד טענה האישה שמכיוון שהכספים הופקדו בחשבון משותף, נקודת המוצא היא שהייתה כוונת שיתוף ועל האיש להוכיח אחרת. לדבריה כספי הירושה שהופקדו בחשבון עורבבו עם כספי מכירת הבית, ונעשה בהם שימוש שוטף כך שיש לחלק את הסכום בחשבון באופן שווה.
עו"ד נטלי זץ-חורשעו"ד נטלי זץ-חורשסם יצחקוב
ואכן, השופטת גילה ספרא-ברנע קבעה כי מדובר בכספים משותפים. נפסק שגם אם מלכתחילה רצה הבעל לשמור לעצמו את כספי הירושה, הרי שעצם פתיחת החשבון כמשותף, בצירוף העובדה שבני הזוג הכניסו כספים שהתקבלו ממכירת ביתם המשותף, מעידים על כך שההתנהלות הכספית בחשבון הייתה משותפת.
בפסק הדין צוין שבכמה הזדמנויות הצדדים משכו מהחשבון כספים לטובת הוצאות פחות שגרתיות כמו חופשות בחו"ל, והדבר מחזק את המסקנה שהם ראו בו חשבון משותף לכל דבר.
מעדות הבעל עלה כי במסגרת ניהול החשבון הוא השקיע את כספי הירושה במטרה שיצברו ריבית כדי להוציא את שני הצדדים מחובות שאליהם נקלעו. השקעות אלה נוהלו ובוצעו על ידו לרווחת התא המשפחתי, כחלק מהכנסתו ותרומתו אליו.
בתוך כך, השופטת דחתה מחוסר הוכחה את טענות הבעל שלפיהן צירף את האישה לחשבון לאחר שאיימה עליו שתעזוב אותו. הוא חויב בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 4,680 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האישה: עו"ד ענבל הראל • ב"כ האיש: עו"ד גלית שמש-פאוקר • עו"ד נטלי זץ-חורש עוסקת בירושות וצוואות • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין