בעקבות הודעת מתאם הפעולות בשטחים (המתפ"ש), כי החל מ-1 בנובמבר לא תותר כניסה לישראל לפלסטינים שלא עומדים בתנאי התו הירוק - מי שחלפו שישה חודשים ממנת החיסון השנייה וטרם קיבלו חיסון שלישי - שיגר היום (ה') יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, פנייה דחופה למתאם הפעולות בשטחים, האלוף רסאן עליאן, בבקשה להאריך את המועד.
אמיתי טען במכתב כי מדובר בכ-70 אלף פועלים שלא יעמדו בתנאי התו הירוק מתוך כ-110 אלף פועלים שעובדים בישראל, וכי האיסור על כניסתם צפוי לגרום לשיבושים בעסקים רבים, ול"פגיעה אנושה בתעשייה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
החיסונים לעובדים הפלסטינים בברקן
החיסונים לעובדים הפלסטינים בברקן
חיסונים לעובדים הפלסטינים בברקן
(צילום: אלישע בן קימון )
לדברי אמיתי "רציפות התעסוקה של העובדים הללו הינה הכרחית ביותר לענפי החקלאות, הבניין, התעשייה, המלונות, המסעדות, מוסדות הבריאות ועוד. ברור לכל כי העסקת העובדים הללו הינה הכרחית ובלעדיהם הענפים הללו לא יצליחו להתקיים".
על כן, מבקש אמיתי לבצע בקרה ומעקב יום יומי על קצב התחסנותם של העובדים הפלסטינים ובמקרה שהזמן שנקבע לא יספיק, להאריך את תקופת ההתחסנות ולאפשר את הכניסה לישראל גם למי שלא הספיק להתחסן.
בתוך כך, בתום הדיון על מתווה התיירות היום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הוחלט באופן עקרוני לאשר כניסת תיירים מחוסנים ומחלימים לישראל החל מ-1 בנובמבר בכפוף להחלטה של קבינט הקורונה. עם זאת, למתווה הוכנסה הסתייגות בעקבות גילוי הווריאנט החדש - והוחלט שלא להכיר בינתיים בחיסון הרוסי, ונכון לעכשיו לא תאושר כניסה של תיירים ממדינות שבהם יש התפשטות של הזן AY4.2.
מוקדם יותר השבוע הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן כי הורה לבטל את ההיטל המיוחד על עובדים זרים שנע בין 15% ל-20% בשלושה תחומים עיקריים: בענף הבנייה, בבתי המלון ובמסעדות. הצעת החוק הזאת תוגש רק אחרי אישור תקציב המדינה ועד לסוף שנת 2021.