חברת קוקה-קולה העולמית הודיעה אתמול (ג') על השקת מתכון ואריזה חדשים למשקה קולה זירו. בחברה הסבירו כי במשקה החדש נעשה שימוש באותם רכיבים כמו במתכון הקודם, אולם הטעם יהיה דומה יותר לקולה רגילה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המשקה החדש נמצא על המדפים כבר בימים אלה ברחבי אירופה ואמריקה הלטינית. בהמשך החודש יחל השיווק בארה"ב, ולמדינות אחרות יגיע במהלך אוגוסט וספטמבר. לצד זה, בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ (קבוצת קוקה-קולה ישראל) אומרים כי "בישראל לא מתוכנן שינוי בטעם של קוקה-קולה זירו".
1 צפייה בגלריה
קולה זירו - הלוק החדש
קולה זירו - הלוק החדש
קולה זירו - הלוק החדש
(צילום: קוקה-קולה)
זהו אינו שינוי הפורמולה הראשון בתולדות המשקה. קולה זירו הושק לראשונה ב-2005, וכעבור 12 שנה עבר המתכון שינוי - גם אז במטרה לקרב את הטעם של הזירו לטעמה של הקולה הרגילה. בחברה ציינו כי מאז שינוי המתכון ב-2017, רשם המותג בעקביות צמיחה דו-ספרתית.
"אנחנו מכירים בכך שטעמים והעדפות משתנים ומתפתחים", אמרו בחברת קוקה-קולה העולמית, בעת ההכרזה על הטעם החדש. "אנו מתמקדים בשיפור מתמיד על מנת לתת לקהל את משקה הקוקה-קולה הטעים ביותר".

עוד אמרו בחברה כי "כדי לשמר את הצמיחה של קטגוריית המשקאות ללא סוכר וללא קלוריות שלנו, עלינו להתחדש ולעשות התאמה לטעמם של הצרכנים, שתמיד משתנה. זה אומר שעלינו להתפתח על מנת להמשיך להוביל".
חברת קוקה-קולה יצאה עם ההכרזה ביום שבו חברת פפסיקו, יצרנית המשקה המתחרה פפסי, פרסמה את הדו"חות הרבעוניים שלה לרבעון השני של 2021, שהכו את התחזיות והקפיצו את מניית החברה.
בסוף שנת 2020 הודיעה קוקה-קולה על כוונתה לפטר כ-2,200 עובדים ברחבי העולם, כ-2.6% מכוח האדם שלה, כחלק מתוכנית ארגון מחדש רחבה, שהואצה בשל מגפת הקורונה. למעלה ממחצית המפוטרים, כ-1,200 עובדים, הינם בארה"ב ומהווים 12% מכוח העבודה של החברה במדינה.
מגפה הקורונה היכתה ברווחי ענקית המשקאות הקלים, מאחר שכמחצית ממכירותיה מגיעות מאנשים ששותים את המשקאות שלה מחוץ לבית - מצב בעייתי בעקבות מגבלות התנועה במהלך הקורונה. קוקה-קולה הגיבה למשבר בהרחבת תוכניותיה לארגון מחדש של עסקיה וצמצום היצע המוצרים שלה. היא הפסיקה לייצר משקאות כמו Tab ואת מותג Odwalla שלא נמכר היטב ולא היווה הזדמנות של ממש לצמיחה.