הדולר בשפל מול השקל מאז אפריל 2023. שערו יורד היום (ה') במסחר הרציף בכאחוז ונסחר סביב שער של 3.57-3.58 שקלים. שערו היציג נקבע על 3.584 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע על 3.88 שקלים - שפל בשבועות האחרונים אף שכבר נסחר בחודש שעבר בשער נמוך מ-3.90 שקל.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים, אמר היום ל-ynet שמגמת הייסוף בשקל ממשיכה על רקע הערכות השוק שההסתברות לעסקת חטופים גוברת על החשש מהתפתחות מלחמה בזירת לבנון. כמו כן נאומו של שר הביטחון גלנט אמש, שעשוי להוביל להקדמת בחירות, שידר מסר חיובי לשווקים, מה שישפיע הן על התחזקות השקל והן במגמה חיובית בימים הבאים בבורסה.
בנק ישראל נמנע מלהתערב במסחר במטבע חוץ לאחר שלא הוריד את הריבית במשק, כאשר גם לאי החלשת השקל בהורדת ריבית יש השפעה על שוק המט"ח.
לדברי פרנק, בהיעדר פעילות ספקולטיבית בשוק המט"ח שהחליש את השקל בחודשים האחרונים מספר פעמים על רקע ההתאוששות במשק מאז תחילת המלחמה רק טבעי הוא שהשקל הולך ומתחזק, מגמה שיתכן שתימשך בימים הבאים.
ההערכות בשוק המט"ח לפני החלטת הריבית היו שסבירות גבוהה שבנק ישראל כן יפחית את הריבית ביום שני, ובכך יחליש את השקל מול המטבעות הזרים. כאשר הוועדה המוניטארית של בנק ישראל החליטה ביום שני השבוע שלא תבצע הפחתה הפעם, השקל התחזק מחדש מול המטבעות הזרים לאחר שנחלש בכ-2.5% בשבוע שעבר.
כעת ממתינים במשק לאישור הסופי של תקציב המדינה בראשית חודש מרץ ולדוחות של חברות דירוג האשראי שיפורסמו בשבועות הקרובים, ואלה עשויים להשפיע מחדש על היחלשות השקל בהתאם להתפתחויות. ביטול בכנסת של קיצוצים בתקציב ומיסים שהוחלט עליהם בממשלה יחלישו את השקל, כמו גם אם וכאשר דירוג האשראי של ישראל יופחת על ידי החברות פיץ' וסטנדרד אנד פור.
פורסם לראשונה: 13:33, 29.02.24