1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט למשפחה בפתח תקווה דחה לאחרונה תביעה שהגישה אישה גרושה בבקשה להכיר בה כבעלים של מחצית מהזכויות בדירה וברכב שרכש בעלה לשעבר לאחר מועד הקרע ביחסיהם. השופט בנימין יזרעאלי קבע כי היא לא יכולה לפתוח מחדש את הסכם איזון המשאבים שעליו חתמו במסגרת הליך הגירושין ולהכניס לתוכו נכסים נוספים שנרכשו בשלב מאוחר יותר.
באוקטובר 2021 הגיעו בני הזוג להסכם שקיבל תוקף של פסק דין, ובמסגרתו חולק הרכוש המשותף. כחצי שנה לאחר מכן הגישה האישה את התביעה שבה טענה כי דירה ורכב שרכש בעלה לשעבר לאחר פתיחת ההליכים המשפטיים ביניהם הוסתרו והוברחו ממנה. היא ייצגה את עצמה בהליך וטענה שנכסים אלה נקנו מכספים משותפים ויש לכלול אותם באיזון המשאבים.
מנגד טען הגרוש באמצעות עוה"ד חיים אוחיון ורעות שדה כי יש לדחות את התביעה על הסף. לטענתו, הצדדים הגיעו להסכם כולל שנחתם ואושר כדין בנוגע לרכוש, וגרושתו לא יכולה להעלות בשלב זה טענות חדשות לגביו. הוא הדגיש שהיא לא יכולה להתנגד לפעולות שבוצעו לאחר מועד הקרע שנקבע בהסכם. לדבריו, בתביעתה מנסה האישה לכפות עליו שיתוף מחודש בנכסים שנקנו לאחר הגירושין.
ואכן, השופט יזרעאלי הורה על סילוק התביעה ודחייתה מחמת מעשה בית דין. הוא הסביר כי במסגרת הליך הגירושין הסכימו בני הזוג שהבעל לשעבר ישלם לאישה חמישה מיליון שקל, תוך שנקבע כי "הסכם זה מהווה איזון משאבים כולל ומלא בכל זכויותיהם של הצדדים במשך כל תקופת חייהם המשותפים". עוד הוסכם כי לאף אחד מהצדדים לא יהיו טענות כספיות זה כלפי זה.
בפסק הדין נקבע כי לאחר שהאישה הסכימה שאין לה יותר טענות כלפי הגרוש בעניין הכספים, היא מנועה מלטעון לגבי הכספים שבאמצעותם רכש את הדירה והרכב לאחר מועד הקרע, גם אם לא ידעה עליהם. השופט כתב שהלכה למעשה, האישה מבקשת "לבצע 'איזון מחדש' בנכסים שונים, שנרכשו לאחר מועד הקרע כאמור, וזאת לאחר שכבר נדונה תביעה לאיזון משאבים בעניין משאבי הצדדים בעבר והסתיימה בהסכם כולל".
בהקשר זה הדגיש כי השיתוף בנכסים בא לקיצו במועד הקרע ביחסים, כשממנו ואילך הצדדים רואים את נכסיהם וזכויותיהם כמופרדים ומתנהלים כלכלית באופן עצמאי ובלתי תלוי. לדברי השופט, לו רצתה האישה להעלות טענות בעניין השימוש בכספים היה עליה לעשות זאת לפני שחתמה על ההסכם. לפיכך הוא דחה את התביעה וחייב את האישה בהוצאות משפט בסך 4,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנתבע: עו"ד חיים אוחיון ועו"ד רעות שדה • ynet הוא שותף באתר פסקדין