1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט למשפחה בתל אביב דחה לאחרונה בקשה של גבר להורות על מניעת הקשר בין ילדיו לבין אימו, שלדבריו משחירה אותו בפניהם. השופט ארז שני אימץ את מסקנת גורמי הרווחה שלפיה ניתוק בכוח של הסבתא מהנכדים יפגע בהם, אך במקביל הוא אסר עליה להמשיך עם המסרים השליליים שהיא מעבירה לנכדים.
מתיקים קודמים שהתנהלו בין בני המשפחה עולה שהיחסים בין התובע לאימו נותקו לאחר גירושיה מאביו. בהמשך, לאחר שגם התובע התגרש, הסבתא חברה לגרושתו ולקחה חלק פעיל בהשחרת שמו בפני ילדיו.
תסקירים של גורמי הרווחה העלו שהיחסים בין התובע לאמו מורכבים מאוד ונמצאה מעורבות שלילית שלה בסכסוך בין בנה ובין גרושתו תוך שהיא מעבירה מסרים שליליים עליו לילדיו. חקירת הילדים העלתה שהסבתא גם נקטה אלימות נגד אחת מהנכדים.
שירותי הרווחה שקלו בעבר לנתק את הקשר בין הסבתא לבין הילדים, אך נמנעו מכך עקב החשש שהילדים יראו באביהם כאחראי לנתק ויכעסו עליו.
השופט ארז שני ציין שאין ספק שהקשר בין הסבתא לנכדים הוא טוב, מטפל וחם. הבעיה מתחילה כאשר הסבתא מנסה להשחיר את בנה בפניהם, מסבירה להם שהוא "לא טוב" ונוצר מצב שהם מוכנסים ל"כפל נאמנויות".
עו"ד ענת גולדשטיין מגנזיעו"ד ענת גולדשטיין מגנזיאינס בן שושן
בפסק הדין צוין כי גם האב חוקר את הילדים על הסבתא והם נמצאים בתוך מערכת היחסים העכורה ומבינים שהשניים שונאים זה את זו, אולם הדמות הבעייתית בקונפליקט הנאמנויות היא ללא ספק הסבתא.
השופט הוסיף כי תביעת האב להורות על ניתוק הקשר בין הסבתא לילדיו מוצדקת, אך עם זאת, המלצת גורמי הרווחה היא לא לנתק את הקשר ביניהם מאחר שהדבר יפגע ביחסים שבין האב לילדים.
לפיכך הורה השופט על מתן צו שהאוסר על הסבתא לשוחח עם הנכדים על מגרעותיו של האב או להמשיך את שיטת המסרים השליליים כלפיו, וכן צו האוסר עליה לנקוט אלימות כלפי הילדים.
הסבתא חויבה בהוצאות בנה בסך 7,500 שקל, ונקבע שאם תשוב לסורה במהלך חמש השנים הקרובות תיאלץ לשלם 15 אלף שקל נוספים.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הבן: עו"ד גבריאל גוטמן • ב"כ הסבתא: עו"ד מיקי שיפמן • עו"ד ענת גולדשטיין מגנזי עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין