1 צפייה בגלריה
ילדים
ילדים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קיבל לאחרונה תביעת מזונות שהגישה אם לילדה נגד האב, שמזה שנים מתעלם מקיומה של בתו ואף בחר לא להגיע לדיון. השופט נחשון פישר קבע שהאב חייב לשלם לאם 4,300 שקל בחודש, בהם מרכיב של "דמי טיפול", ופסק הדין יועבר לו באמצעות מזכירות בית המשפט.
מאז פרידת בני זוג ניתק האב קשר והאם מתגוררת בבית הוריה עם הילדה. את תביעת המזונות היא הגישה בפברואר האחרון, ואף שנשלח לו זימון, לדיון הגיעה האם בלבד. היא עתרה לקבל פסק דין שמחייב אותו במזונות בהיעדר הגנה.
בין היתר היא טענה שבן זוגה לשעבר הכניס אותה למצוקה כלכלית קשה שבגללה נאלצה למשכן את בית הוריה ולקחת הלוואה עם החזר חודשי של כ-6,500 שקל בחודש.
עו"ד אביטל רבינוביץעו"ד אביטל רבינוביץצילום: רונן עמרני
בהיעדר גרסה של האב קבע השופט שמזונות הילדה יעמדו על 1,600 שקל בחודש ועבור מדור מחויב האב ב-1,200 שקל בחודש. הוא ציין שהאם ובתה אמנם מתגוררות בבית הוריה של התובעת, אולם לדבריו הדבר אינו מאיין את חובתו של האב לשאת בתשלום מדור, בהתחשב בהחזרי ההלוואה שהיא משלמת מדי חודש.
עוד נקבע כי האב יישא ב-80% מהוצאות החינוך והרפואה של בתו. השופט נימק את החלוקה הבלתי שוויונית בין הצדדים ברכיב זה בכך שנטל גידול הבת נופל במלואו על האם. "לא יעלה על הדעת שיבחר אדם להתעלם מבנו או בתו הקטינים", כתב, והדגיש שהאיזון הראוי במקרה זה הוא להגדיל את חלקו של האב בהוצאות גידול בתו.
לסיום קבע השופט שהאב ישלם לאם גם 1,500 שקל בחודש כדמי טיפול. הוא נימק זאת בכך שנטישת הבת העצימה אצלה את צרכיה הרגשיים באופן ש"מפיל" אותם במלואם על כתפי התובעת. הוא ציין כי הורה שבוחר להתעלם מילדו יוצר אצלו מגוון של קשיים, כגון כעסים, תסכולים, בכי, לילות ללא שינה, חששות, חרדות, הפרעות אכילה, קשיים חברתיים ועוד כהנה וכהנה. הוא כתב שאת כל הקשיים הללו נדרשת התובעת לספוג על כל המשתמע מכך.
בסך הכול חייב השופט את האב ב-4,300 שקל בחודש. הוא קבע שהמזונות ישולמו עד שהילדה תגיע לגיל 18 או עד לסיום לימודיה התיכוניים - המאוחר מביניהם. אם היא תשרת בצה"ל, יופחת שיעור המזונות לשליש בתקופת השירות. בנוסף נקבע שקצבת הילדים וכל זכות אחרת תשולם לידי האם. האב חויב לשלם לאם שכר טרחת עו"ד בסך 12 אלף שקל. פסק הדין כאמור נשלח לאב, אך לא ברור אם ימלא אחריו.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד נורית אבני • עו"ד אביטל רבינוביץ עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין