אחרי שגוגל הודיעה לעובדיה שהם יפוטרו לבסוף אם לא יעמדו במדיניות חיסוני הקורונה של החברה, גם ענקית השבבים אינטל דורשת מהעובדים שאינם מחוסנים ואין להם פטור לכך מסיבות דתיות או רפואיות, להתחסן עד 4 בינואר או לבקש פטור - ואם לא יעשו כך ייצאו לחופשה ללא תשלום החל מאפריל.
בהודעה שנמסרה לעובדים בחודש שעבר צוין כי מדובר בדרישה של הממשל מחברות קבלנים פדרליות. יצוין, כי המהלך לא רלוונטי לעובדי אינטל בישראל.
1 צפייה בגלריה
קמפוס אינטל  בקליפורניה
קמפוס אינטל  בקליפורניה
קמפוס אינטל בקליפורניה
(צילום: AFP)
ממשל ביידן הורה לחברות אמריקניות עם 100 עובדים או יותר לחייב את כל עובדיהן להתחסן או לבצע בדיקות קורונה באופן קבוע. בינתיים בית המשפט הפדרלי מנע את הצו של הנשיא, מה שעצר את מאמצי הממשל לעת עתה, אך הממשל מערער על הפסיקה. עם זאת, אינטל משאירה בינתיים את מדיניותה בנוגע לחיסונים כמו שהיא, כך לפי הדיווח באתר אורגניאן.
"אנו עוקבים מקרוב אחר ההחלטות המשפטיות ומעריכים שייקח זמן עד שהתיק בג'ורג'יה, כמו גם מקרים דומים אחרים, ייפתרו במלואם", אמרה אינטל בהודעה.
בתזכיר לעובדים שנשלח ב-7 בדצמבר, אמרה מנהלת מחלקת משאבי אנוש, כריסטי פמביאנצ'י, שתאריך היעד האחרון לחיסון ב-4 בינואר נותר בעינו וכי עובדים שלא יתחסנו צריכים להגיש אישור לפטור מסיבות רפואיות או דתיות ולעבור בדיקה שבועית, ללא קשר אם הם עובדים מהבית.
עובדים שלא יקבלו פטור יתחילו בחופשה ללא תשלום ב-4 באפריל למשך שלושה חודשים לפחות אך עבודתם "לא תופסק". לדבריה, אינטל תמשיך לספק הטבות בביטוח בריאות לעובדים לא מחוסנים בחופשה.
כאמור, בהודעה הפנימית שהופצה על ידי הנהלת חברת גוגל לאחרונה נכתב כי עובדים שלא יחוסנו או יקבלו פטור רשמי מהחברה עד 18 בינואר יועברו ל"חופשה מנהלית בתשלום" למשך 30 יום, שאחריהם החברה תוציא אותם ל"חופשה אישית ללא תשלום" לתקופה של שישה חודשים, ולאחר מכן, אם הם עדיין לא יעמדו במדיניות החיסונים של החברה - העסקתם תסתיים.