קבוצת קופיקס שבשליטת רמי לוי חוששת כי בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, השלוחה הרוסית של החברה, המופעלת על ידי "קופיקס גלובל" הקפריסאית, לא תוכל להחזיר הלוואות בעלים שניתנו לה בזמן. כך, לפי דיווח של החברה לבורסה מאתמול (א') בלילה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"מאחר שהלוואות הבעלים הועמדו בדולר ארה"ב ונקבע כי תפרענה בדולר ארה"ב, ולאור העובדה שעיקר הכנסותיה במאוחד של החברה הקפריסאית נובעות מהחברה הרוסית הפועלת ברוסיה שהכנסותיה הן ברובל ששערו ירד בכ-66%... קיים ספק לגבי יכולתה של קופיקס גלובל לפרוע חלק מהלוואות הבעלים שהועמדו במועדים שנקבעו", כתבה החברה.
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת קופיקס במוסקבה, רוסיה
סניף של רשת קופיקס במוסקבה, רוסיה
סניף של רשת קופיקס במוסקבה, רוסיה
(צילום: Shutterstock)
לפי הודעת החברה, מדובר בהלוואת בעלים בסך 2.5 מיליון דולר אשר "עוד בטרם החלה הלחימה בין רוסיה לבין אוקראינה וכחלק מהערכות החברה ליציאה ממשבר הקורונה, דנו החברות על דחייה של מועד פירעון הקרן של אחת מההלוואות", אולם עד כה הצדדים טרם הגיעו להסכם בנושא.
עוד נכתב בהודעת החברה כי ממשלת רוסיה הודיעה בימים האחרונים על הטלת סנקציות כלכליות כנגד חברות רוסיות שיש להן בעלי מניות זרים "לא ידידותיים", כך שהן ידרשו לפרוע אשראי שהועמד להם על ידי בנקים רוסים. "מאחר שקופיקס גלובל הינה חברה קפריסאית וייתכן שקפריסין תוגדר כמדינה 'לא ידידותית', היא עלולה להידרש על ידי הבנקים הרוסים לפרוע את המימון שהועמד לה בסך כ-450 אלף דולר.
"לאור האמור, קופיקס גלובל בוחנת העברה של החזקותיה בחברה הרוסית ל'מדינה ידידותית' כהגדרתה בצו שהוצא על ידי ממשלת רוסיה על מנת שהאשראי הבנקאי שהועמד לחברה הרוסית על ידי בנקים רוסים לא יהיה בר פירעון בטווח הקרוב".
עם כל זאת, החברה הדגישה בדיווח שלה לבורסה כי "הפעילות הבינלאומית בתחום בתי הקפה אינה מהותית לחברה והחברה אינה צופה כי למלחמה בין רוסיה לבין אוקראינה והשלכותיה (לרבות הסנקציות השונות) תהיה השפעה מהותית על החברה ו/או על תוצאותיה".