בית משפט השלום בירושלים דחה לאחרונה תביעת פינוי שהוגשה נגד אדם המתגורר מזה 48 שנה בדירה בעיר בשכירות מוגנת. בעלי הנכס, שמכר אותו לאחרונה, טען שקיימות עילות שמצדיקות את הפינוי ובהן אי-תשלום שכירות והזנחה, אבל השופטת מיכל הירשפלד דחתה אותו.
ב-1976 חתמו הצדדים על הסכם שכירות מוגנת ביחס לדירה שברחוב המדרגות בעיר. דמי השכירות נקבעו על 140 שקל בחודש. בדצמבר 2017 (חמש שנים לפני שהנכס נמכר), הגיש בעליו את תביעת הפינוי בגין כמה עילות. אחת מהן הייתה אי-תשלום שכר דירה בשנים 2017-2011, שהוביל לצבירת חוב של 11,380 שקל. העילה השנייה, לטענתו, היא שהדייר סגר את המרפסת ללא היתר כחוק וללא הסכמתו. בנוסף הוא טען להזנחה קשה מצד הדייר, שהביאה לכך שדירתו מטונפת וסובלת מרטיבות ועובש במקלחת, ונזק נגרם גם לדירה שמתחת.
1 צפייה בגלריה
שכירות אילוס אילוסטרציה נדלן
שכירות אילוס אילוסטרציה נדלן
אילוסטרציה
(shutterstock)
מנגד התכחש הדייר לחוב השכירות והוסיף התובע ואשתו אישרו לו בזמנו לסגור את המרפסת. בנוגע לטענת ההזנחה אמר שמדובר בדירה ישנה ואי אפשר לצפות שתיראה כחדשה. לטענתו, בעלי הדירה מחפש הצדקה לפנות אותו, אך העילות הנטענות לא הוכחו ומכאן שהוא ובנו, המתגורר עמו, רשאים להישאר.
עו"ד משה ליןעו"ד משה ליןאיציק סנדיק
השופטת הירשפלד ציינה כבר בתחילת פסק הדין כי אחרי הגשת התביעה מכר התובע את הדירה, כך שקיים ספק אם בכלל נתונה לו כיום הסמכות לדרוש את הפינוי. ובכל מקרה, קבעה, גם לגופו של עניין התביעה לא מבוססת מספיק.
בפסק הדין צוין שהתובע לא הפגין בקיאות ביחס לתשלומים שבוצעו גם לפני שנת 2011, ובנסיבות אלה לא ברור מה בדיוק אירע במועד זה ש"רק ממנה והלאה ידע התובע במדויק לומר כי הנתבע הפסיק באופן פתאומי ובלתי מוסבר" לשלם. השופטת דחתה את גרסתו שלפיה פנה עשרות פעמים לדייר בעניין השכירות, שכן הוא לא הציג לבית המשפט אפילו פנייה אחת בכתב.
אשר לסגירת המרפסת היא הבהירה שגם לשיטת התובע הדבר אירע לפני 1990, כ-27 שנים טרם הגשת התביעה. נקבע כי שתיקתו רבת השנים מלמדת שהסכים, או לפחות השלים, עם פעולת הדייר. היא דחתה גם את עילת ההזנחה וגרימת נזקים. היא נימקה שהתובע לא צירף חוות דעת מומחה שתתמוך בגרסתו שמקור הנזקים הוא בהתנהלות קלוקלת מצד הדייר.
השופטת סיכמה כי נדמה שהתובע אכן מבקש למצוא עילה לפינוי הדייר, יותר מאשר הוא מוטרד מהפרות כאלה ואחרות של הסכם השכירות. לפיכך היא דחתה את התביעה והשיתה עליו הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 5,850 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד עמיחי מגער • ב"כ הנתבע: עו"ד סימה אפרת ברוכים • עו"ד משה לין עוסק במקרקעין ונדל"ן • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין