עליית המחירים, והחיפוש של חברות פרויקטים חדשים, מאיצים את התקדמות ההתחדשות העירונית גם בפריפריה. פרויקט חדש בבאר שבע, שקידמה העירייה בשכונה ג', מתחיל לקרום עור וגידים, כאשר בעלי הדירות במתחם בחרו יזם להתקדם מולו בפרויקט.
מדובר נכון להיום בחלק ראשון ממתחם גדול יותר שהעירייה מקדמת במסלול רשויות לפינוי בינוי - מסלול בו הרשות המקומית תומכת ומובילה את השלבים הראשוניים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של ההתחדשות העירונית בשכונה ג' בב"ש
הדמיה של ההתחדשות העירונית בשכונה ג' בב"ש
הדמיה של ההתחדשות העירונית בשכונה ג' בב"ש
(אדריכלות והדמיה דרמן ורבקל אדריכלות)
החברה היזמית בה בחרו בעלי הדירות היא שיכון ובינוי, והפרויקט ממוקם במרכז העיר, מול קולנוע אורות. החברה זכתה במכרז הדיירים באחד המתחמים במסגרת התוכנית, והיא תהרוס 18 יחידות דיור ותבנה במקומן 120 דירות חדשות בארבעה בניינים בני 8 עד 10 קומות.
כאמור, את תכנון המתחם המשתרע על כ-60 דונם, מקדמת העירייה במסלול רשויות יחד עם הרשות להתחדשות עירונית, והיא נמצאת כיום בשלבי הפקדה בוועדה המחוזית. במסגרת התוכנית יהרסו שני שיכוני רכבת הכוללים כ-112 יח"ד - וייבנו סה"כ 20 בנייני מגורים בגובה של 6 עד 10 קומות עם 747 יחידות דיור. התוכנית כוללת בנוסף תוספת של 8,000 מ"ר מבני ציבור, 1,200 מ"ר שטחי תעסוקה וכן את שימור מבנה קולנוע אורות והפיכתו, כך על פי התוכנית, ל"מוקד ציבורי משמעותי שישמש כעוגן לפעילות במרכז השכונה". בשבועות הקרובים צפוי לצאת מכרז נוסף ליזמים למבנה המגורים השני בתכנית, ובמקומו צפויים לקום 380 יח"ד.
תמר פוריה, מהנדסת העיר ב"ש, מציינת כי: "מתחם התחדשות אורות הוא מתחם דגל של העירייה, שצפוי להוות בשורה משמעותית לשיפור איכות החיים בשכונה ג' ומודל לפרויקטים נוספים שיבואו אחריו. מתחם אורות הוא אחד מתוך כ-11 מתחמי התחדשות עירונית, שנמצאים היום בשלבי תכנון שונים ע"י מנהלת ההתחדשות העירונית של העירייה. תוכניות אלו יאפשרו תוספת של כ-10,000 יח"ד למרכז העיר, וזאת כחלק מהחזון שלנו להגדיל את הצפיפות במרכז העיר, ליצור מגוון של שימושי קרקע מעורבים בליבת העיר ולעודד חיים עירוניים בכל שעות היממה. באמצעות ההתחדשות העירונית במרכז העיר אנחנו רוצים לצמצם את הפערים בין השכונות הוותיקות והחדשות ולהחזיר אוכלוסייה צעירה אל המרכז".
ארז בהריר, משנה למנכ"ל שיכון ובינוי, התייחס לבחירת החברה ואמר: "אנחנו רואים במיקום הפרויקט מיקום אסטרטגי במרכז העיר אל מול קולנוע אורות, שנחשב למבנה אייקוני בעל חשיבות תרבותית ואדריכלית. כחברה, אנו רואים בבנייה בפריפריה כלל, ובב"ש בפרט, חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו בבניית הארץ".