כחודשיים לאחר שנסגר ללא הצלחה - הושלם מכרז בתחום הדיור להשכרה לטווח ארוך במגרש הסמוך לשכונת גליל ים בהרצליה. קבוצת עזריאלי דיווחה היום (א') לבורסה כי זכתה במכרז של חברת דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת הפרויקט, שצפוי לכלול 147 יחידות דיור שיושכרו לתקופה של כ-20 שנה, מחצית מהן יושכרו בשכר דירה מפוקח שיעמוד על 80% משכר הדירה בשוק החופשי.
על פי הדיווח, זהו מכרז ראשון של הקבוצה במודל דירה להשכיר. עזריאלי תשלם על הקרקע סכום של 85 מיליון שקל בתוספת מע"מ, סכום המשקף מחיר של 578 אלף שקל ליחידת דיור. על פי תנאי המכרז, תשלם בנוסף לעלות הקרקע כ-19 מיליון שקל בגין הוצאות פיתוח. הקרקע מיועדת, כאמור, לבנייה רוויה למגורים למטרת השכרה לטווח ארוך וכן תכלול שטחי מסחר. בדוח שנמסר לבורסה פורסם כי בכוונת הקבוצה "לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים ו/או באמצעות מימון בנקאי ו/או מוסדי". העלות הכוללת מוערכת ב-400 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
הדמיה פרויקט עזריאלי גליל ים הרצליה
הדמיה פרויקט עזריאלי גליל ים הרצליה
הדמיה פרויקט עזריאלי גליל ים הרצליה
(הדמיה: אול אין אול)
נזכיר כי בחודש מרץ האחרון נכשל המכרז בשכונה המבוקשת בהרצליה, לאחר שלא ניגשו אליו מציעים. המכרז שווק בדצמבר 2022 במחיר של כ-101 מיליון שקל, ובעקבות אי ההצלחה מחיר המינימום שלו נחתך בחצי לסכום של כ-56 מיליון שקל. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בחשש היזמים להיכנס להרפתקה כלכלית בצל העלאות הריבית. נציין כי בחודשים האחרונים נכשל מכרז נוסף בהרצליה בשכונת קריית שחקים העתידית, וכן נכשל מכרז דיור להשכרה נוסף בשכונת רמות בבאר שבע.
מעזריאלי נמסר כי זכייה זו נעשית במסגרת מהלך אסטרטגי של קבוצת עזריאלי להעמיק את פעילותה בענף המגורים להשכרה, עם מערך שירות מתאים לכל בית במודל דומה למודל שמקובל בארה"ב. הקבוצה מקדמת בימים אלה מספר פרויקטים אשר נבנים בעירוב שימושים וישלבו בין משרדים, מסחר ודיור להשכרה. הפרויקטים הבולטים כוללים את עזריאלי טאון ומגדל הספירלה, שניהם בתל אביב, אשר צפויים לבדם לכלול למעלה מ-381 יחידות דיור להשכרה.
עוד נמסר כי בשלהי 2020 רכשה הקבוצה קרקע בתל אביב, עליה ממוקם בניין המשמש כיום את Abraham Hostel, אשר כולל זכויות בהיקף של כ-10,000 מ"ר לבניית 110 יחידות דיור. בנוסף, לחברה יש כיום 67 יחידות דיור להשכרה במתחם קניון עזריאלי מודיעין אשר מושכרות מעל לעשור והיא בונה במודיעין כ-80 דירות להשכרה, המהוות חלק חדש שהקבוצה מקימה בימים אלה, ושיכלול בנוסף גם שטחי משרדים, מסחר ובית מלון בן 84 חדרים.
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, ציינה: "זכייה זו מהווה אבן דרך חשובה בהעמקת פעילותנו בענף הדיור למגורים להשכרה לטווח ארוך. לאור הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים הכוללים מגוון שימושים, ועל רקע שוק שהולך וצומח בערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור בקרקעות באזורי הביקוש וצורך משמעותי של היצע של דיור להשכרה איכותי לטווח ארוך, אנו מאמינים כי פעילות זו של הקבוצה מהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל משמעותי. השוק המקומי בתחום הדיור להשכרה, סובל ממיעוט של קומפלקסים שלמים המוחזקים ומנוהלים על ידי יזם יחיד ואנו בטוחים כי לקבוצת עזריאלי יש את היכולת לקחת פעילות זו אל השלב הבא בכל הקשור לאיכות הניהול ולמגוון השירותים שמוצעים לדיירים".
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר, ציינה: "נמשיך לפעול להגדלת היצע השיווקים במודל זה במטרה לספק למשקי הבית המתגוררים בשכירות פתרון דיור ארוך טווח בהישג יד. על רקע עליית מחירי הדיור והריבית העולה, אין כל ספק בדבר נחיצותו של שוק שכירות מוסדי ארוך טווח מבוסס ומשמעותי. פתרון דיור זה מאפשר לציבור השוכרים להנות מיציבות וודאות בשכירות ארוכת הטווח, מבלי להשתעבד ולכרוע תחת נטל המשכנתא".