תחילתו של פתרון למחדל הדרכונים? אחרי כמעט שנה וחצי של עומסים לא הגיוניים בתורים למשרד הפנים, היום (ד') הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה על פתיחת לשכה ייעודית במרכז הארץ, שמטרתה הנפקת דרכונים ביומטריים, כבר בחודש הבא.
לדברי רשות האוכלוסין, הלשכה שתיפתח במאי תציע לציבור מאות תורים ביום, בתקווה לצמצם את זמן ההמתנה לתור. עם זאת, מדובר רק בתורים להנפקת דרכונים ולא לשירותים אחרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
אילוסטרציה פספורט דרכון ישראלי ישראל
דרכון ישראלי
(צילום: shutterstock)
"במסגרת פעולות מגוונות למציאת פתרונות למשבר התורים לדרכונים הרשות בוחנת כל העת כיוונים שונים", נמסר מהרשות, ללא פירוט היכן בדיוק תיפתח הלשכה.
בינואר 2022 פרסמנו לראשונה ב-ynet על עומס בלתי הגיוני בכל מה שנוגע לקביעת תורים למשרד הפנים, בין אם מדובר בחידוש דרכונים, תעודת זהות או כל שירות אחר, כאשר זמן ההמתנה עמד על כחצי שנה. מאז ועד היום התחלפה שרת הפנים איילת שקד באריה דרעי, שלאחר פסילת מינויו על ידי בג"ץ מכהן בתפקיד באופן זמני שר הדתות מיכאל מלכיאלי, וגם מנכ"ל המשרד התחלף ועדיין שום דבר לא השתנה מעבר להבטחות ופתרונות קוסמטיים שנועדו לאפשר הוצאת דרכונים זמניים - עליהם משלמים הישראלים אגרה גבוהה בהרבה.
דין מוריאל, מורה לאנגלית שפרסם לאחרונה סרטון בטיקטוק שהראה את מחדל תפיסת התורים המזוייפים שנמכרים אחר כך במאות דולרים, נפגש במהלך השבוע האחרון עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה החדש, אייל סיסו, במטרה לסייע בקידום פתרונות למצב.
סיסו, שנכנס לתפקיד המנכ"ל לפני כחודש, התייחס לנושא בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet אישר כי זוהו מספרי טלפון שהזמינו אלפי תורים שנמחקו מהמערכת. עוד אמר כי "בחודש האחרון עבדתי יום ולילה כדי לבנות תוכנית גדולה, רב-שלבית. אנחנו כרגע לא נפרסם את כל הפרטים עד שהם לא יהיו סגורים ב-100%. אני מקווה מאוד שבימים הקרובים אנחנו נפרסם תוכנית שתביא בשורה לעם ישראל בהרבה מאוד מובנים.
"עם ישראל ואזרחי ישראל זכאים לקבל שירות טוב, מהיר, אני חייב להגיד זו תופעה עולמית זה לא רק אצלנו קורה, אבל זה לא מעניין אותי מדינות אחרות – אני מסתכל על מדינת ישראל. ואני מקווה מאוד שבימים הקרובים אנחנו נבוא עם בשורה".