מה אומר לכם החיבור בין מגלשות מים, בריכות גלים, מתקנים וצל? בשתי מילים מדובר ב"פארק מים", אותו פארק שעשועים, שבתקופת הקיץ מגיעים אליו ולא רוצים לצאת ממנו.
בעולם יש פארקי מים ענקיים ומרהיבים, שמשתרעים על פני עשרות אלפי מ"ר. כדוגמאות אפשר לקחת את פארק סיאם בתאילנד, שבין היתר יש בו מגלשות מים עוצרות נשימה ובריכת גלים עצומה, שמחזיקה בשיא גינס על הגל הגדול ביותר שנעשה בידי אדם. פארק המים של דיסני בארה"ב הוא גם מהידועים, ובעקבות הסכמי אברהם, אפשר להגיע, למשל, לפארק המים טלנטיק אקוונצ'ר באיחוד האמירויות, שיש בו, למשל, מגלשת מים כמעט אנכית "Leap of Faith” שאורכה 30 מטרים, ועוד אטרקציות מטורפות.
אבל אנחנו בישראל.
3 צפייה בגלריה
יו ספלאש פארק מים
יו ספלאש פארק מים
יו ספלאש פארק מים
(צילום: shutterstock)
אומנם, אין בישראל פארקים של עשרות אלפי מטרים, אבל בהחלט גם פה יש במה להתגאות. מצפון ועד דרום מפוזרים פארקי מים, בהם נמצא מתקנים לכל הגילאים, וכן משטחי צל, גני שעשועים ומתחמי אוכל. בסוף, ברובם ככולם, מגיעים ומרגישים COOL, מרגישים רטוב, וזה אומר שהמטרה הושגה.
הערה חשובה: לפני שאתם שמים פעמיכם אל הפארק הנחשק, תבדקו שהפארק פתוח, תוודאו את שעות הפתיחה ואת המחירים.

חוף גיא טבריה

בפארק המים של חוף גיא שבטבריה יש מגלשות מים רבות, בהן מגלשות קמיקזה, מגלשות לולייניות, מגלשות ילדים ומגלשת טייפון. במקום גם פועלת בריכת גלים ענקית, וכן נמצאים בו מזנון, סככות צל, שירותים ומלתחות.

פארק שפיים, קיבוץ שפיים

פארק מים גדול במיוחד. יש בו כ־30 מסלולי גלישה בכמה מתחמי מים. הפארק מציע מסלולי שיט, בריכת גלים גדולה, שיט אבובים בנהר גועש, מתחם פיראטים עם ספינה גדולה, מתחם ג'ונגל, מגלשות קמיקאזה, מגלשת קרייזי קונס ועוד. זה כמובן במקביל למסעדות ושטחי צל גדולים.

אקווה כיף, חוף גנים, כנרת

בחוף גנים, בכניסה לטבריה, נמצא "אקווה כיף", פארק מים צף, שמציע שפע אפשרויות גלישה וקפיצה. תמצאו בו מקפצות, טרמפולינות, קיר טיפוס, גשר מכשולים ועוד.

ימית - ספארק המים, חולון

כ־70 דונמים של בריכות, מתקנים ואטרקציות, יש בספארק המים בחולון. בין היתר תמצאו במקום בריכה אולימפית, בריכת גלים, מגלשת סופר קמיקזה, מגלשות באנג'י גבוהות ועוד.

המימדיון, גני יהושע, תל אביב

פארק המים הוותיק שוכן על פני כ־100 דונמים במתחם גני יהושע. מלבד מדשאות רחבות ידיים, שטחים מוצלים ופינות ישיבה, פועלות במקום מספר בריכות ושפע מגלשות מים, ביניהן מגלשות מטאור, מגלשות סלאלום ועוד.
3 צפייה בגלריה
מימדיון
מימדיון
מימדיון
(צילום: קובי קואנקס)

פארק מים יו־ספלאש אילת

יו־ספלאש, פארק המים באזור אילת מציע מגוון מגלשות בגדלים שונים, מתחם אקסטרים, אזור מיוחד לנוער, מתחם לפעוטות, ודוכני אוכל. בפארק כמה מתחמים: האקסטרים, אקווה טאור ובייבי ספלאש. המגלשות מתחילות בגובה של 3 מטרים ועד 19 מטרים, מותאמות לגילאים שונים. מגלשת הצונאמי היא מגלשת האקסטרים הגבוהה ביותר בפארק.

אגם LAKE TLV, תל אביב

פעילויות ספורט ופנאי לכל המשפחה מציע אגם LAKE TLV בתל אביב, שממוקם בפארק מנחם בגין (פארק דרום). במקום מוצעות פעילויות וויקבורד וסקי מים, מתאים לכל מי שיודע לשחות. בנוסף מציע המקום פעילויות ספורטיביות נוספות, כמו: מתקני כושר, מסלולי אופניים ועוד.
3 צפייה בגלריה
פארק תל אביב
פארק תל אביב
פארק תל אביב
(צילום: shutterstock)