מודל השכר של שליחי משרד החוץ יעודכן, וכך שכרם צפוי לעלות במאות שקלים. הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, אישר אתמול (ב') ביצוע שינויים במודל השכר של שליחי המדינה בחו"ל, באופן שיקל עליהם ויאפשר להעניק להם סיוע מיידי ליוקר המחיה במדינות שבהן הם מייצגים את ישראל, הן ממשרד החוץ והן שליחים רשמיים אחרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על פי המודל החדש, שכר השליחים יותאם באופן שוטף, אחת לחודש, לפערי יוקר המחיה בין ישראל לבין המדינה שבה הם מוצבים מטעם המדינה.
1 צפייה בגלריה
מודל השכר של שליחי משרד החוץ יעודכן
מודל השכר של שליחי משרד החוץ יעודכן
מודל השכר של שליחי משרד החוץ יעודכן
(צילום: shutterstock)
עד כה, נעשו התאמות בין מדדי יוקר המחיה לשכר רק פעמיים בשנה, או כאשר האינפלציה במדינת השליחות עלתה על 10%. שינוי זה יקל על השליחים, ימנע פערי שכר ויעלה את שכרם באופן שוטף בזמני אינפלציה.
בנוסף, בעקבות עליית המדד שכר הבסיס של השליחים עלה ב-5.3%, כך שהחל ממשכורת ינואר 2023, שכרם של שליחים יעלה ב-1,739 שקל בחודש בממוצע.
שכר השליחים הממוצע כיום, לפני ההעלאה הצפויה, הוא 32,810 שקל, כאשר שכר השליח הגבוה ביותר כיום הוא 71,493 שקל והנמוך ביותר הוא 18,642 שקל.
בנוסף לשכר זה, מקבלים השליחים בין היתר החזרים על שכר לימוד בבתי ספר בינלאומיים או אמריקניים, בעלויות של עשרות עד מאות אלפי שקלים לשליח בחודש, החזרים על השתתפות בשכר דירה עבור 71% מהשליחים או דירות שרד במימון המדינה, ודמי ייצוג חודשיים.
כמו כן, לפי שעה, עדיין לא נפתרה בעיית חוסר התקצוב של הפעילויות בשגרירויות ובקונסוליות של ישראל ברחבי העולם והדיפלומטים הישראלים מתקשים לבצע עבודות ופעולות שונות מחוסר תקציב.