מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אלחוטי DYSON V12 SLIM TOTAL. המחיר: 2,500-2,800 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דייסון נהיו שם נרדף לשואב אבק אלחוטי. הם היו הראשונים לעשות ולהצליח עם שואב אבק אלחוטי שהוא אשכרה חזק, ומאז כל שנה יוצא עוד דגם. ה-V12 מבטיח להיות מצוין וגם קל יותר מקודמיו. אז איך הוא? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
דייסון V12 slim total clean
דייסון V12 slim total clean
DYSON V12 SLIM TOTAL
(צילום: יח"צ)
הדייסון V12 מגיע עם הרבה חלקים. הכי הרבה שקיבלתי. יש מברשת לרצפה, מברשת לשטיח, צינור צר ומברשת לספות. בנוסף, יש מעמד מיוחד לחבר לשואב עצמו כך שאפשר להוסיף שתי מברשות לקחת לכל מקום יחד עם המברשת המחוברת. השואב עצמו קל משמעותית מכל שואב שבחנו עד כה (2.2 קילו) כאשר מצד שני עוצמת השאיבה שלו נמוכה מהדגמים V15 או V11. בגדול זה מרגיש כי בעוד שואבים אחרים מנסים להוכיח שהם טובים לפחות כמו דייסון, דייסון יכולים לחשוב כל פעם על איך לשדרג ולשנות את השואב שלהם, עד כדי שבדגם החדש הם אומרים - זהו דגם לאנשים שמחפשים לסחוב משהו קל יותר. אם תרצו את החזק, יש את הדגם הקודם.

מעבר למשקל, שינוי משמעותי בדייסון הזה הוא כפתור ההפעלה. אין כאן הדק שצריך להחזיק לחוץ כל הזמן, אלא כפתור הפעלה. כך שוב מקלים דייסון על אנשים שקשה להם ללחוץ למשך זמן ארוך. מאחור יש מסך לד שמציג את עוצמת השאיבה וכפתור ששולט על מעבר בין העוצמות. השאיבה החסכונית חלשה למדי ולא הצליחה לשאוב כל פירור ששמנו לפניה, אבל השאיבה הרגילה שואבת אדיר, כאשר הדברים נעלמים לתוך המברשת בלי שאפילו נרגיש שנעלמו. לא נתקלנו בדבר שדרש את העוצמה הכי חזקה. בעוצמה החסכונית השואב יכול לעבוד יותר משעה, כאשר בחזקה זמן הסוללה יורד לכעשר דקות.
למברשת הספות יש טריק אנטי היקשרות (ANTI TANGLE), כלומר ששערות לא ייתפסו במברשת ויתקעו אותה. זה עבד נהדר עם השערות של שני החתולים שלנו. המברשת לשטיחים עבדה נהדר עם שטיח השאגי שלנו, ושאבה פירורי מזון שהיו ממש בעומק, בין שערות השטיח.
קלות המשקל פה נוחה מאוד ובהחלט הופכת את השאיבה לנוחה אף יותר. גם הרעש הוא אחד החלשים ששמענו. למברשות תאורת לייזר יעילה מאוד שממש מדגישה לכלוכים שבאור רגיל לא רואים. העסק עובד אפילו טוב יותר בחדר מעט חשוך. חיסרון שנתקלנו בו בשאיבה הגיע כאשר רצינו לנקות מתחת למיטה. אין גמישות לגוף השואב ולכן נאלצנו להתכופף מאוד, וגם השליטה בראש השואב הייתה פחות יעילה במצב מאוזן שכזה.
חיסרון נוסף הוא במיכל איסוף הלכלוך - קטן למדי, וצריך לרוקנו די הרבה.
השואב מגיע עם מעמד ואפילו עם ברגים ודיבלים שמתאימים לכל קיר. יותר מכך, אם כבר יש לכם חורים בקיר מהמעמד הקודם שתליתם, הדיבלים יכולים להתיישב בכיף בחורים קיימים. כאמור, דייסון יכולים לחשוב על הפרטים הקטנים ומאוד מקלים הללו.
כמו כל דייסון, גם ה-V12 מתגאה במערכת הסינון שלו. לפי היצרן היא אטומה לחלוטין ולוכדת 99.99% מחלקיקי האבק המיקרוסקופיים ומהאלרגנים עד גודל של 0.3 מיקרונים ופולטת אוויר נקי יותר. מבחן קצר של לנשום את האוויר אחרי שאיבה מוכיח שאין תחושת חלקיקי אבק באוויר. מה גם שדייסון מפורסמים במטהרי האוויר שלהם (כאלו שמנקים אוויר, לא כאלו עם ריח נרקיסים שיושבים על השירותים), אז אפשר לסמוך עליהם במערכת הסינון.
מבחינת מחיר מדובר במוצר זול יותר מה-V15 אך בערך אותו מחיר כמו ה-V11 כך שלכם נותר לקבוע האם תרצו עוצמה או נוחות.