מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: בלנדר מוט מולטי קוויק 9 של BRAUN. המחיר: 999 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יצרני מוצרי חשמל לא יכולים לעצור. הם לא יכולים לומר - השנה לא נוציא, למשל, בלנדר מוט חדש כי זה שיש לנו כבר טוב. אז הם מוציאים דגם חדש וצריכים לחשוב על פיצ'ר. לבלנדר המוט החדש של בראון יש ידית שאפשר להניע מעלה-מטה. שווה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
בלנדר מוט מולטי קוויק 9 של BRAUN
בלנדר מוט מולטי קוויק 9 של BRAUN
בלנדר מוט מולטי קוויק 9 של BRAUN
(צילום: אסף לוי)

הבלנדר מוט של בראון מגיע עם המון אביזרים. החל מהמוכרים דוגמת סכינים לבלינדור בתוך כוס גבוהה, דרך קערות וסכינים סטייל מעבד מזון ועד אפילו מטחנת קפה קטנה. מאוד מגניב שמוצר אחד משמש לכל כך הרבה, ועדיין תמיד עולה עם המוצרים האלו הבעיה - האם עליי לזרוק איזה חמישה מוצרים שכבר יש לי כדי לפנות מקום? האם לשמור את מטחנת הקפה יחד עם שאר הסכינים או לשים אותה במגירת הקפה כדי שאזכור איפה היא לאותו רגע שאצטרך מטחנת קפה?

בלי קשר לטריק החדש של הידית, הבלנדר מצוין. גם כמוט וגם כמעבד מזון. בשימוש בבלנדר המוט בחנו את הטחינה שלו עם מוצרים רכים - פירות, וגם קשים - אגוזים, ירקות ואפילו קרח. את הדברים הרכים הוא טחן בקלות כמובן, אך גם הקשים לא היוו לו בעיה. כאשר איזה פלח גזר נתקע בין הסכינים השתמשנו בטריק - במקום לערבב את הקערה, נותנים מין ניעורון למוט והידית זזה למעלה ולמטה ומצליחה לטחון גם מה שנתקע. לא במאה אחוז יש לומר. היו חתיכות קרח שנתקעו ולא כל האגוזים הפכו לפירורים, והיו פעמים שנדרש גם ניערו בנוסף להקפצה, אבל בהחלט ברמה הכי גבוהה של בלנדר מוט שניסינו.
ההספק של הבלנדר הוא 1,100 וואט. לידית של הבלנדר מוט יש אחיזה שמתהדרת בארגונומיות אם כי לא זוכר מתי אחזתי בבלנדר מוט וחשתי שהאחיזה לא נוחה. יש כפתור נעילה כדי למנוע לחיצה מסוכנת בטעות וככל שלוחצים על הכפתור יותר חזק כך המהירות גבוהה יותר. הייתי מעדיף כפתור ששולט על המהירות כי התקשיתי להחזיק את הכפתור על מהירות יחסית איטית. הכל עשוי נירוסטה מאוד יפה ומספקת תחושה של עמידות.
הקערה של מעבד המזון גדולה מקערות רגילות (3.2 ליטר מקסימום, 2 ליטר עבודה) ומאפשרת טחינה של מוצרים רבים יותר. היא מגיעה עם סכינים שונות לחיתוך, גירוד, פריסה. לקח לנו לא מעט ניסיונות להבין איך לחבר את כל הסכינים כראוי. החוברת מלאה באיורים שאולי בוגרי חוג קומיקס יבינו והחוברת המילולית מלאה בהסברים דוגמת "חברו את מכשיר 12 ג על סכין 14 א". בטוח שאפשר לפשט. במינימום שימו ברקוד שיקשר לסירטונים המאוד יעילים שבראון העלו לרשת. אחרי שהצלחנו לחבר, השימוש היה סופר יעיל ומאוד מספק - ירקות חתוכים דק דק, תפוחי אדמה חתוכים לקוביות ואף גבינה מגורדת בשניות. קשה לי לדמיין אותי מרכיב את כל העסק רק כדי לגרד גבינה, אבל מאוד מגניב אם כבר הרכבתם והכל חלק ממתכון אחד גדול.
השטיפה של הכל פשוטה מאוד. קצת מים וסבון, או אם רוצים - מדיח. כדי לנקות את ריבועי תפוח האדמה יש פלסטיק מיוחד שדוחף החוצה מה שתקוע.
האביזר היחיד שדי מיותר הוא הוו להכנת בצק. הוא עובד לגמרי בסדר להכנת חצי קילו בצק, אבל כדי להכין אותו יש צורך בלחיצה קבועה ואיטית שמעייפת את היד הרבה יותר מאשר אם היינו לשים ממש עם הידיים.
המחיר בהחלט גבוה למוט בלנדר, אך רק בתנאי שכל מה שאתם צריכים זה את המוט. בשביל מוט בלנדר עם המון אביזרים שגם עושה עבודה ממש טוב, זה בהחלט מחיר סבבה.