תחרות נוספת במדפי השוקולד בשופרסל: מקס ברנר תשווק שם לראשונה טבלאות שוקולד לצריכה יומיומית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
מדובר במותג חזק שיתחרה בקטגוריה אבל במחירים גבוהים: 14.90 שקל מחיר השקה ואחרי כן החל מ-16.90 שקל ל-100 גרם. הוא לא מהווה תחרות לפרה, מילקה ומותגים פרטיים אלא דווקא לספלנדיד, גודייבה ולינדט. כבר ב-2021 החברה השיקה טבלאות שוקולד שנמכרו באתר האינטרנט שלה ב-17 שקל.
1 צפייה בגלריה
 טבלאות השוקולד של מקס ברנר
 טבלאות השוקולד של מקס ברנר
טבלאות השוקולד של מקס ברנר
(צילום: יח"צ)
ההשקה הזאת בולטת לנוכח העובדה שמותגי שטראוס עלית: שוקולד פרה וספלנדיד לא חזרו לנתחי השוק שהיו להם לפני ריקול הסלמונלה הענק שהשבית את מפעלי השוקולד והממתקים של שטראוס. שוקולד פרה מגיע לכ-40% נתח שוק כשלפני כן היווה יותר מ-50%. בהשוואה בין ינואר-אפריל 2022 לתקופה המקבילה ב-2023 (הריקול החל בסוף אפריל 2022) המותג ספלנדיד איבד 47.4% נתח שוק ופרה 25.7%. שוקולד מילקה אגב חזר להוות 20% מהשוק אחרי שבשיא המשבר היווה 25% מהקטגוריה. מחיריו עלו בעוד שמוצרי שוקולד שטראוס לא התייקרו.
בהשקה הנוכחית מקס ברנר תמכור שש טבלאות של 100 גרם: שוקולד חלב עם קרמל מלוח ופרלינה אגוזים, שוקולד חלב במילוי קרם נוצ'לה ופרצל, שוקולד חלב במילוני פרלינה אגוזים ואגוזי לוז קלויים, שוקולד מריר במילוי שקדים קלויים ושתי טבלאות ללא תוספות שמתאימות גם לאפייה ובישול: שוקולד 70% מוצקי קקאו ושוקולד חלב עם 38% מוצקי קקאו. שני הטעמים המרירים מתאימים גם לטבעונים.
"האסטרטגיה שלנו היא ליצור ליין ייחודי של טבלאות שוקולד במטרה לאפשר לקהל הרחב צריכה יומיומית של השוקולד של מקס ברנר, כדי שיוכל לקנות באופן שוטף מקס ברנר", הסביר יוסי קובה, מנהל השיווק ל-ynet. "זה ליין נפרד שנמכר רק ברשתות השיווק, בשלב הראשון בשופרסל. לא נמכור טבלאות באונליין או בחנויות הבוטיק, שם הצריכה היא של חבילות למתנות, ולא נמכור בשופרסל פרלינים. כל השוקולדים מיוצרים בישראל, בבית שמש והם בכשרות איגוד הרבנים וסטהיים".
מקס ברנר היא רשת ישראלית בינלאומית לייצור שוקולד חלבי (בעיקר) שהוקמה בשנת 1996 ומחזיקה 30 ברי שוקולד בעולם. לרשת שש חנויות שוקולד בר וקינוחים וארבע חנויות שוקולד בוטיק בארץ, שני סניפים בארה"ב בטיים וביוניון סקוור, 23 סניפים בזכיינות באוסטרליה ועוד שני סניפים שייפתחו אחרי החגים באיסטנבול.
החברה הוקמה על ידי השוקולטייר עודד ברנר, נרכשה על ידי שטראוס וכיום נמצאת בבעלות דודו וקנין ויניב שטנגר, שרכשו את המותג ב-2017.