1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השופטת מלכה ספינזי-שניאור מבית משפט השלום בתל אביב קבעה לאחרונה שקאנטרי קלאב אזורי חן וחברת הביטוח שלו יפצו בכ-450 אלף שקל לקוח שנפצע כשאחד המכשירים בחדר הכושר התנתק מהקיר ונפל עליו.
התובע, כיום בן 57, נשוי ואב לשניים, הוא פיזיותרפיסט במקצועו ואחד הבעלים של מכון לטיפול בספורטאים ונפגעים אורתופדיים. הפציעה, שבמסגרתה נפגע בעמוד השדרה, אירעה בדצמבר 2017, בעת אימון בחדר הכושר בקאנטרי שבו היה התובע מנוי.
עו"ד זאב פרלעו"ד זאב פרלמאור סטודיו לצילום
המחלוקת בין הצדדים לא הייתה על עצם התרחשות האירוע אלא על שיעור הנזק. הם הסכימו שנכותו הרפואית של התובע עומדת על 14.5% בגין פגיעות בעמוד השדרה הצווארי ועמוד השדרה המותני. באשר לנכות התפקודית טען התובע, שהעיד על עצמו שהוא מבכירי הפיזיותרפיסטים בארץ וכי יש אצלו רשימת המתנה, שמאז התאונה ומאחר שעבודתו היא בעיקר פיזית, הוא חווה קשיים בביצועה. לפיכך הוא ביקש לקבוע נכות תפקודית של 20%. הקאנטרי וחברת הביטוח שלו טענו מנגד כי לנכותו אין השפעה תפקודית.
השופטת מלכה ספינזי-שניאור ציינה בפסק הדין שהתובע העיד בעצמו ששב לעבודה לאחר שלושה ימים בלבד. כמו כן, הוא לא הביא ולו רישום אחד שממנו ניתן ללמוד כי לפני התאונה עבד יותר מאשר לאחריה. הוא גם לא זימן לעדות את מי משותפיו לחברה כדי שיעידו על אופן תפקודו לפני ואחרי התאונה. בכך יש כדי לתמוך בטענת הקאנטרי שלפיה לא הוכח כי נכותו תפקודית.
ואולם, בהתחשב בגילו של התובע ובעובדה שעיסוקו כפיזיותרפיסט הוא פיזי, וייתכן כי ככל שיתבגר יתקשה לעבוד במקצועו, קבעה השופטת שנותרה לו נכות תפקודית בשיעור נמוך של 5%. היא פסקה שמדוחות שומה שהגיש עולה שהכנסתו החודשית הממוצעת בשנים שקדמו לתאונה עמדה על 68,500, ובשערוך למועד מתן פסק הדין סך של 73,400 שקל. לאחר התאונה שכרו לא השתנה.
בנסיבות אלה פסקה השופטת לטובתו 8,880 שקל על הפסדי שכר בעבר בגין שלושת ימי ההיעדרות לאחר התאונה. באשר להפסדי השכר בעתיד ולנוכח הקביעה בעניין הנכות התפקודית היא פסקה לטובתו 410 אלף שקל. עוד נפסק לטובתו פיצוי של 35 אלף שקל על כאב וסבל. בסך הכול חויבו הקאנטרי וחברת הביטוח שלו לפצות את התובע ב-453,880 שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 20.4%.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד י. גביש • ב"כ הנתבעות: עו"ד א. ירון ואח' • עו"ד זאב פרל עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין