האם רשויות האכיפה בישראל הצליחו לשים יד על רשת של מבריחי זהב מאיחוד האמירויות? שלושה צעירים תושבי מזרח ירושלים נעצרו הלילה בנתב"ג עם שובם מדובאי, בחשד שניסו להבריח 1,000 מטבעות זהב במשקל כולל של יותר מ-8 ק"ג, אשר שווי השוק שלהם מוערך בכ-2 מיליון שקל. המטבעות הוחבאו בתוך שתי חגורות בטן ייעודיות אשר שניים משלושת הנוסעים נשאו על גופם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החשודים נלקחו להמשך חקירה במשרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים והובאו הבוקר (ד') בפני שופט בית משפט השלום בירושלים, אשר האריך את מעצרם בשלושה ימים.
4 צפייה בגלריה
הברחת מטבעות
הברחת מטבעות
המטבעות שנתפסו
(צילומים: רשות המיסים)
החשודים נעצרו במסגרת פעילות משותפת של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת סמים ומכס (יס"מ) נתב"ג, נגד רשת של מבריחי זהב מדובאי. לפני כחודש נעצר צעיר נוסף תושב מזרח ירושלים עם שובו מדובאי, כאשר על גופו אונקיות זהב בשווי של כמיליון שקל, שהוסתרו בחגורה דומה לאלו שנתפסו כעת. על פי החשד, הצעיר שנעצר לפני כחודש משתייך לאותה רשת.
4 צפייה בגלריה
הברחת מטבעות
הברחת מטבעות
המטבעות שנתפסו הם מטבעות זהב 22 קרט הנושאות את דיוקנם של מלכים אנגלים מצד אחד ואת דיוקנו של הקדוש ג'ורג' רכוב על סוס מצד שני
(צילומים: רשות המיסים)
המטבעות שנתפסו הלילה הם מסוג סוברין אנגלי. אלו מטבעות זהב 22 קרט הנושאות את דיוקנם של מלכים אנגלים מצד אחד ואת דיוקנו של הקדוש ג'ורג' רכוב על סוס מצד שני, אשר נטבעו בידי הכתר האנגלי ונחשבים למבוקשים ביותר בקרב סוחרי מטבעות ואספנים. שוויו של כל מטבע מוערך בכ-2,000 שקל.
4 צפייה בגלריה
הברחת מטבעות
הברחת מטבעות
חגורות בטן ייעודיות
(צילומים: רשות המיסים)
נזכיר, כי לפני כשנה וחצי נתפס תושב ג'אסר א-זרקא שחזר מדובאי בנתב"ג עם אייפון מצופה זהב ושעון משובץ אבנים מבלי שלפי החשד הצהיר עליהם. הוא נתפס כשעבר במסלול הירוק באולם הנוסעים. הפריטים נתפסו במהלך בדיקה שגרתית שמבצעים בודקי מכס נתב"ג לנוסעים החוזרים מחו"ל.
4 צפייה בגלריה
אייפון זהב דובאי
אייפון זהב דובאי
האייפון מצופה הזהב
(רשות המיסים בישראל)
בריאיון לאולפן ynet הוא טען כי "לא ידעתי שצריך להצהיר על זה. אם יבקשו תוספת מס - אשלם". בנוסף סיפר כי "זה מתנה לילדה, אני לא צריך טלפון כזה".