1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט לתעבורה בעכו גזר לאחרונה תשעה חודשי עבודות שירות על נהג אוטובוס שהורשע בכך שגרם ברשלנות למותו של הולך רגל שבו פגע במעבר חצייה מבלי להבחין בכך. עם זאת, מאחר שלא הוטל עליו מאסר בפועל, פסלה השופטת אסתר טפטה גרדי את רישיונו של הנהג לתקופה ארוכה יחסית של 10 שנים.
בדצמבר 2014, סמוך לשעה 9:30, נהג הנאשם באוטובוס והתקרב לצומת הרחובות דרך הארבעה ורחוב העצמאות בעכו, מכיוון דרום לצפון. באותה עת חצה את הכביש הולך רגל בן 82 במעבר חצייה. הוא הספיק לחלוף על פני חזית האוטובוס כשהנאשם פגע בו עם הדופן הקדמית השמאלית. הקשיש נפל ונגרר למרחק של כארבעה מטרים. הנהג עצר את האוטובוס רק אחרי שעד ראייה דפק לו על החלון ואמר לו שפגע בהולך רגל. ארבעה ימים לאחר מכן מת הקשיש מפצעיו בבית החולים בנהריה.
הנאשם כפר באחריותו לגרימת התאונה אך לאחר ניהול הוכחות הורשע בגרם מוות ברשלנות. המדינה עתרה לגזור עליו שנת מאסר, פסילה בין 15-7 שנים, מאסר מותנה, פסילה על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח. היא הפנתה לפסיקה שלפיה בתאונת דרכים קטלנית ראוי להטיל עונש מאסר בפועל בשל ערך קדושת החיים.
הסנגור הדגיש את עברו התעבורתי הנקי של הנאשם, שנוהג מזה כ-54 שנים ולא ביצע ולו עבירת תעבורה אחת. הוא הוסיף שגם לאחר המקרה לא נרשמה לחובתו כל עבירת תנועה. עוד צוין שהנאשם אדם נורמטיבי ונעדר כל עבר פלילי, לאורך השנים התנדב במשטרה וסייע לאנשים רבים.
הסנגור הוסיף שהתאונה התרחשה בשל חוסר תשומת לב רגעית ולא נלוו לה עבירות נוספות כמו שימוש בטלפון נייד. הוא עתר להשית על מרשו מאסר בעבודות שירות.
עו"ד דוד אריכאעו"ד דוד אריכא
השופטת אסתר טפטה גרדי ציינה בגזר הדין כי לו הנאשם היה נוהג בזהירות, תוך שימת לב לתנאי הדרך, התאונה הייתה נמנעת בנקל. היא הוסיפה כי מתסקירי המבחן שהוגשו בתיק עלה שהנאשם מתקשה ליטול אחריות מלאה על האירוע. עם זאת, לדבריה, מדובר בנאשם שנהג משנת 1968 ולא צבר לחובתו ולו עבירת תעבורה אחת.
"בהתחשב בוותק נהיגתו של הנאשם, והיותו נהג אוטובוס, שמצוי תדיר על הכביש, עברו התעבורתי הנקי, וללא הרבב של הנאשם, מעיד על נהג נורמטיבי, שומר חוק, שלאורך כל חייו הקפיד לנהוג בזהירות, ואירוע התאונה הוא חריג לאופן התנהלותו בכביש", כתבה.
השופטת הוסיפה כי מדובר באדם שהתנדב לאורך השנים במשטרה וכי נסיבותיו האישיות אינן פשוטות שכן אשתו אובחנה כחולת סרטן ובתו סובלת מכמה מחלות. בנסיבות אלה היא קבעה שאין זה המקרה להשית על הנאשם עונש של מאסר מאחורי סורג ובריח, והטילה עליו תשעה חודשי עבודות שירות.
עם זאת, על מנת לאזן בין רכיבי הענישה, היא הורתה על פסילת רישיונו לתקופה ארוכה ומשמעותית בת 10 שנים. לצד עונשים אלה גזרה השופטת מאסר על תנאי, פסילה על תנאי, קנס בסך 5,000 שקל, התחייבות ופיצוי בסך 15 אלף שקל למשפחת המנוח.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד ראמי סלאמה • ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סבן • עו"ד דוד אריכא עוסק בתעבורה • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין