התוכנית לקירוי כביש בגין יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה היום (שני) להפקיד את התוכנית לקירוי כביש בגין בירושלים. התוכנית כוללת כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-300 חדרי מלון, כ-15,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-10,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-75,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-70 דונם של שטחים פתוחים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במתחם בשטח של כ-215 דונם, בתחום שדרות מנחם בגין, אשר התכנית מציעה בו קירוי מלא לאורך של כ-1,700 מ', בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויצירת רובע עירוני חדש. התוכנית יוצרת חיבור פיזי בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם, המנותקים כיום על ידי כביש מנחם בגין.
1 צפייה בגלריה
התוכנית לקירוי כביש בגין בירושלים
התוכנית לקירוי כביש בגין בירושלים
התוכנית לקירוי כביש בגין בירושלים
(הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
בהמשך לדיון שנערך בוועדה המחוזית בעניינה של התוכנית ב-9 באוקטובר 2023, הוועדה החליטה להגביה את חמשת המגדלים בצפון שטח התוכנית, מגובה של 40 קומות ל-45 קומות. בנוסף קבעה הוועדה הנחיות להבטחת איכות הסביבה בהתאם להערות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, על מנת למזער את השפעת עבודות הבניה, ולהבטיח את התרומה המשמעותית של התכנית לסביבתה על ידי קירוי הכביש וקביעת שטחים פתוחים בשטח התכנית וסביבתה.
התוכנית, שקודמה ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ונערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, מציעה מערכת דרכים עילית חדשה אשר תשרת את המתחמים החדשים, ותתחבר למערכת הדרכים העירונית.
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן: "מדובר בתוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה 'יש מאין' ומהווה 'ייבוש ביצות' של ממש. התוכנית מציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש וצפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוסיף אלפי יחידות דיור לצד שימושים מעורבים אחרים, ולהוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה. כמו כן לתוכנית השפעה סביבתית חיובית בכך שהיא עתידה להפחית באופן דרמטי את ההשפעה השלילית של זיהום אוויר ורעש בגין הכביש הפתוח כיום".