לא רק קירוי נתיבי איילון בתל אביב: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה הערב (ד') את התוכנית השאפתנית לקירוי כביש בגין בכניסה לעיר שתאפשר הקמה של כ-2,000 דירות חדשות. התוכנית, שתשתרע ממחלף וולפסון בצפונה ועד מחלף בייט (גבעת מרדכי) בדרומה לאורך כ-1.5 ק"מ, תאפשר הקמת פארק בשטח של כ-70 דונם שיכלול מסלולי אופניים והליכה ושטחים ירוקים.
כפי שפורסם ב-ynet, לפני שלוש שנים תוכננה התוכנית וכללה תחילה 1,800 דירות על השטח המקורה. כעת, כאמור, הוועדה המליצה להפקיד את התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים שתערוך דיונים בהתנגדויות הציבור. היקף ההשקעה בתוכנית נאמד בלמעלה ממיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
2,000 דירות במגדלים. פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים, אדריכלים קולקר קולקר אפשטיין)
בנוסף, על פני שטח הקירוי בהיקף כ-200 דונם מתוכננים שטחי מגורים, מלונאות, מסחר, דיור מוגן, מבני תעסוקה ומבני ציבור, בדגש על תעשיות עתירות ידע. מתוך כלל הדירות המתוכננות במגדלי מגורים בני 40 קומות, כ-250 יחידות יוקצו לדיור מוגן וכן יוקמו כ-300 חדרי מלון. שטחי המסחר ישתרעו על פני שטח של כ-10,000 מ"ר. במסגרת התוכנית, אשר מקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, יתקיים גם חיבור בין שכונת בית הכרם וקריית הלאום במרחק הליכה מתחנות הרכבת הקלה.
מהוועדה נמסר כי "התוכנית תהפוך את חלקו המרכזי של כביש בגין ממחסום עתיר מפגעים סביבתיים, אשר פוצע את הנוף, מזהם את הסביבה ומפריד בין חלקי העיר, לפארק אינטראקטיבי רחב ידיים שישרת את אוכלוסיית העיר כולה ומחבר את שכונות המערב ובראשן בית הכרם אל האוניברסיטה העברית, אל פארק התעשייה המתקדמת (הוג'יטק) של האוניברסיטה ואל מרכז העיר".
2 צפייה בגלריה
פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
10,000 מ"ר של שטחי מסחר. פרויקט קירוי מנחם בגין ירושלים
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים, אדריכלים קולקר קולקר אפשטיין)
עוד נמסר כי "התוכנית תיצור רצף אורבני: מעל מה שהיום הוא כביש סואן וציר תחבורה העובר במרכזה של העיר, יוקם פארק ציבורי שיתחבר לרצף ירוק של אזורים ירוקים מדרום העיר ועד צפונה. קירוי בגין הופך משאב קרקע חשוב ממטרד ומפגע לאזור פורה ומפרה. פארק התעשייה המתקדמת יפגוש את הפארק במרכזו לצד גן גיאולוגי שיקשר בינו לבין המכון הגיאולוגי".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר כי "תוכנית קירוי כביש בגין היא תוכנית אסטרטגית המהווה נדבך חשוב נוסף בקידום העיר לעבר עתיד טוב יותר. התוכנית תסיר מפגע סביבתי תוך שהיא מוסיפה שטחים ירוקים רבים לעיר, לרווחת הציבור, ותוך ניצול קרקעות בצורה מיטבית. בנוסף היא תגדיל את היצע הדירות, המסחר, התעסוקה והמלונאות, תוך שילוב ריאות ירוקות נוספות".