1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בחיפה גזר לאחרונה שישה חודשי עבודות שירות וכשלוש שנות שלילה על בן 34 ואב לשישה שדרס למוות ילד כבן 11.5 שרכב על אופניו בג'סר א-זרקא ונמלט מהמקום. אף שהורשע בהפקרה אחרי פגיעה קבע השופט אינאס סלאמה שיש להתחשב בין היתר בעברו הפלילי הנקי ובהסגרתו המהירה למשטרה.
התאונה אירעה לפני כחמש שנים. בסביבות 18:00 התקרב הנהג ברכב השברולט שלו לצומת ובשלב מסוים נכנס הילד לנתיב הנסיעה שלו. הוא פגע בו עם הדופן הימנית ולאחר מכן מחץ אותו בגלגליו. המוות נקבע במקום. על פי כתב האישום, הנהג יצא מהרכב, הביט לעבר הילד וההתקהלות סביבו ולאחר כמה שניות חזר למכוניתו ונמלט מהזירה. רק בסביבות 19:00 הוא התייצב בתחנת זיכרון יעקב והסגיר עצמו למשטרה.
המדינה ביקשה להטיל על הנהג מאסר בפועל של בין 18 ל-54 חודשים. לטענתה, הוא פגע בערך חיי האדם כאשר בחר להימלט מזירת התאונה מבלי להתקשר לגופי ההצלה, ויש לזקוף זאת לחובתו.
מנגד עתר הנהג להסתפק בעבודות שירות. לדבריו, כתב האישום הוגש רק בחלוף כ-3.5 שנים ממועד התאונה ומדובר בשיהוי משמעותי. הסניגור סיפר שרק לאחרונה נולד ילדו השישי של הנאשם ובנסיבות אלה הוא מסוגל לשרוד לכל היותר "חודשיים עבודות שירות".
עו"ד אברהם (בומה) ברחדעו"ד אברהם (בומה) ברחד
השופט סלאמה סקר את נסיבות התאונה וקבע שיש בהן בכדי להשפיע לקולא על עונשו של הנהג. בין היתר ציין שהנאשם "היה נתון בבעתה לאחר התאונה... מצב זה, שבו היה נתון הנאשם, ניתן לראותו בגדר הסיבות שהביאוהו לביצוע העבירה, ובהתאם להתחשב בו בעת קביעת מתחם העונש ההולם".
בגזר הדין צוין שיש להעניק משקל לעובדה שהנהג איננו אשם בקרות התאונה: בוחן התאונה ציין בדו"ח שלו כי מדובר היה בהתנגשות בלתי נמנעת שהאשם בה הוא דווקא רוכב האופניים.
השופט כתב כי התקהלות ההמון ברגעים שלאחר התאונה מקטינה את חומרת ההפקרה. הוא נימק שתאונת הפקרה המתרחשת בלב יישוב בשעת בין ערביים עם המון אנשים אינה דומה מבחינת חומרתה לכזו המתרחשת בשעת לילה מאוחרת כשהקורבן נותר להתבוסס בדמו. הוא הוסיף כי יש להביא בחשבון את העובדה שהנאשם הגיע תוך פחות משעה לתחנת המשטרה, ביוזמתו, ומבלי שידע שהמשטרה דולקת אחריו.
השופט גם התחשב בהיותו של הנאשם ראש משפחה מרובת ילדים, שהקטן שבהם נולד רק לאחרונה. בנוסף, הוא נתן דעתו למכתב שהציג הסנגור מהקצבייה שבה מועסק הנהג. בנסיבות נקבע עונשו על שישה חודשי עבודות שירות בלבד, לצד פסילת רישיון ל-38 חודשים וקנס כספי של 2,500 שקל.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנאשם: עו"ד עמיקם שוחט (סנגוריה ציבורית) • עו"ד אברהם (בומה) ברחד עוסק בפלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין