האגיס ולילי יתייקרו הבוקר? לא בטוח. רוב רשתות השיווק הגדולות אמרו ל-ynet שהן סירבו לבקשת העלאת המחירים של קימברלי קלארק שנכנסה לתוקף היום (ה'). החברה ביקשה לייקר את רוב מותגיה בעד כ-9%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה ביקשה לייקר נייר טואלט לילי ומולט שמורת טבע ב-7% בממוצע, כשלרוב מדובר במותגים היקרים בקטגוריה. עוד ביקשה לייקר בממוצע: נייר טואלט לילי לח ב-9%, מגבות נייר ניקול ב-8%, ניקול תבניות אפייה, רדיד אלומיניום, נייר אפייה, ניילון נצמד ושקיות אשפה ב-7.5%, קוטקס תחבושות וטמפונים ב-5%, מגבוני האגיס ב-9%, חיתולי האגיס ב-7%-8%, טיטולים ב-9% וטישו לילי צבעוני וקלינקס ב-7.5%.
2 צפייה בגלריה
נייר טואלט לילי ומולט. צילום ארכיון
נייר טואלט לילי ומולט. צילום ארכיון
נייר טואלט לילי ומולט. צילום ארכיון

"זאת התייקרות הזויה", אמרו לנו באחת הרשתות. "חבילת נייר טואלט דו שכבתי 32-30 גלילים של רמי לוי, שופרסל, שניב וסנו נמכרת בין 19.90 ל-30 שקל. קימברלי קלארק רוצים 40 שקל ומעלה בלי למצמץ (כבר היום יש רשתות כמו אלונית שמוכרות את המותג בכ-45 שקל לאריזה כזאת, מ.ק). הייתי בטוח שזה יעשה הרבה רעש. כי מה זה טונה סטארקיסט? לא רוצה טונה אל תאכל טונה. יש מלא תחליפים. נייר טואלט? חיתולים? את זה לייקר? באמת? מוצר צריכה כה בסיסי? קימברלי קלארק מגלגלת את העלויות בצורה אגרסיבית מדי לציבור. נייר טואלט ב-40 שקל? לאן נגיע? ואני גם לא מבין את הצרכנים שקונים את זה. המותג הפרטי גם של חצי חינם ואושר עד ושאר המותגים הזולים הם כבר בפער מלילי".
2 צפייה בגלריה
הקטנת מוצרים נייר טואלט מולט שמורת טבע
הקטנת מוצרים נייר טואלט מולט שמורת טבע
נייר טואלט מולט שמורת טבע
(צילום: מירב קריסטל)
לא תקבלו סחורה כי לא אישרתם התייקרות? "אני מאמין שלא ישלחו לנו סחורה. עוד שבוע-שבועיים המדפים אמורים להתרוקן. ייתכן שיש קמעונאים שאישרו ויספגו את זה אבל זאת התאבדות. זאת התייקרות קיצונית. צריך מחאת צרכנים".
בטונה זה עבד. "עבד בגדול. אני מוכר טונה טעמן ב-16.90 שקל לרביעייה ועובד וואו. בחיים זה לא עבד ככה כולל באזורים של צרכנים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה".
ברשתות שופרסל ויוחננוף אמרו ל-ynet שלא אישרו את ההתייקרויות. ברמי לוי אמרו: "לא נאשר עד לפחות עד החגים. לא ניתן לזה יד. אם ניתן לשני אנשים נייר לילי ונייר טואלט של רמי לוי ביד - מיליון שקל למי שיזהה את ההבדל. לצערי הצרכנים הם אלה שמשתפים פעולה עם זה. זכותם לגבות יקר אם צרכנים מוכנים לשלם. יש הרבה תחליפים בחצי מחיר".
רשת בינונית אמרה ל-ynet: "אישרנו להם מחיר קנייה חדש כי בלי זה הם לא מספקים".
קימברלי קלארק מסרה בתגובה: "כתמיד, אנו נמצאים בדיאלוג שוטף עם לקוחותינו".