רשת יינות ביתן סיימה את הרבעון הראשון של 2023 בהפסד נקי משמעותי, שהסתכם ב-82 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 14.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2022. יש לציין כי הדוח הנוכחי אינו כולל את פעילות קרפור, שנכנסה באופן רשמי לישראל רק באמצע החודש האחרון עם פתיחת 50 סניפים במקום חלק מסניפי יינות ביתן. ההפסד מחזק את הקביעה כי קרפור, במידה שתצליח, היא חבל הצלחה של ביתן ואלקטרה מוצרי צריכה.
הפסד פעילות המזון גרר את אלקטרה מוצרי צריכה, חברת האם, להפסד של 10.6 מיליון שקלים לעומת רווח בסך 46.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, הפיח תקווה בשיחת משקיעים לאחר פרסום הדוחות ואמר: "הנפקת קרפור לפי שווי של 800 מיליון שקל או יותר, עומדת על הפרק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
יינות ביתן, קרפור
יינות ביתן, קרפור
יינות ביתן, קרפור
(צילומים: איריס ליפשיץ-קליגר, צביקה טישלר)
כאמור, באמצע מאי הושקו 50 סניפים ראשונים של הרשת הצרפתית, והדוחות הראשוניים מספקים אינדיקציה לכך שהקהל הישראלי חיכה לה מאוד עם עלייה של 88% במכירות בהשוואה לביצועים של אותם סניפים שקודם לכן היו תחת השם של יינות ביתן. ברבעון הבא, שיכלול כבר את תוצאות קרפור, ניתן יהיה לבחון האם ההסתערות של הציבור על הסניפים אכן נמשכה והלקוחות חוזרים.
בינתיים מכירות יינות ביתן קטנו ב-6.5% - והסתכמו ל-645 מיליון שקלים לעומת 688 מיליון שקלים ברבעון המקביל, קיטון שמוסבר בסגירת סניפים לצורך הסבתם לסניפי קרפור. איחוד פעילות חברת המשלוחים קוויק שיפרה במעט את הירידה עם ההכנסות של 25 מיליון שקל. פעילות המזון עברה להפסד תפעולי של 49 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 2.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה, שהוסבר בעלות ההסבה, בגידול בעלויות שכר לצורך הקמת מטה לוגיסטי לקרפור.
אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את הרבעון הראשון עם עליה בהכנסות של 13% (בנטרול פעילות המזון), שהסתכמו ב-1.5 מיליארד שקלים בהשוואה לרבעון המקביל, בעיקר תודות לגידול של 15.7% במכירות מגזר מוצרי החשמל בחנות הדיוטי פרי בנתב"ג ושק"ם אלקטריק, וגידול בסניפים זהים, בנוסף לגידול במכירות מערכות האקלים והמזגנים. סך הכל המכירות ממגזר החשמל הסתכמו ב-484 מיליון שקל.
במגזר הפנאי והספורט, שכולל, כאמור, את חנויות אדידס וגם את קולומביה, גדל בשיעור של 30% כתוצאה מהרחבת פעילות אדידס ופתיחת סניפים לקולומביה, והסתכם ב-72 מיליון שקלים. יחד עם זאת, המגזר סיים בקיטון ברווח שהסתכם ב-6 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. כמו כן, החברה דיווחה כי הגדילה את הסכם הזכיינות עם אדידס בישראל, שיכלול הפעלת 46 חנויות במעמד "זכיין על", בדומה לפעילות הראל ויזל בנייקי ישראל.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "סיימנו רבעון ראשון במומנטום של צמיחה במכירות ורווחים במגזר החשמל. השקנו 50 סניפי קרפור והמשכנו לפתח את רשת 7 אלבן".