עדיין לא ברור אם חוץ מכל הבאזז שהתלווה לפתיחת קרפור אכן מדובר ב"רעידת אדמה" בשוק המזון בארץ כפי שהכריז המנכ"ל, אך בינתיים נראה שהרשת מציעה מחירים זולים יחסית למתחרות לפחות בחלק מהמוצרים – וכעת נשאר להמתין לראות אם מדובר במחירים טובים לרגל הפתיחה או שהמחירים כאן כדי להישאר, ואולי לאתגר באמת את הרשתות האחרות ולייצר תחרות.
בינתיים, יצאנו לסייר בסניפי רשתות שופרסל, רמי לוי וקרפור בערים הגדולות, לצד ביקור בסניפי הרשתות הללו בסניפים השכונתיים, כדי לבדוק אם מחירי קרפור "סיטי" אטרקטיביים ביחס לשופרסל שלי ורמי לוי בשכונה. אגב, רק 3 מתוך 50 סניפי קרפור שנפתחו הם סניפי "היפר" שנחשבים לזולים יותר, וכל השאר הם סניפי "סיטי" ומרקט", שמציעים מחירים גבוהים יותר תמורת הנוחות של קנייה ליד הבית. 37 מהסניפים הם סניפי "סיטי" שנחשבים ליקרים יותר, ו-10 הם סניפי "מרקט", שהמחירים בהם קצת יותר נמוכים מאשר בסניפי ה"סיטי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
קרפור "סיטי"
קרפור "סיטי"
קרפור "סיטי" בנתניה
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
את הבדיקה ערכנו בין 10 מוצרים של מותג הבית של קרפור בהשוואה לרמי לוי ושופרסל, הן בסניפים הגדולים והזולים יותר (קרפור "היפר", רמי לוי שיווק השקמה ושופרסל דיל) והן בין קרפור "סיטי", רמי לוי בשכונה ושופרסל שלי, בנתניה, בקריית השרון ובפרדסיה, בהתאמה.
המסקנות שעלו מההשוואה בין מותגי הבית מראות שקודם כל וכידוע - אין ספק שהחנויות השכונתיות יקרות יותר מהסניפים הגדולים של הרשתות, אולם בהשוואה בין הרשתות נראה שקרפור מציעה מחירים טובים יותר לפי שעה גם בסניפים השכונתיים, אבל לא בכל המוצרים. בהשוואה בין סניפי הרשתות הגדולים, רמי לוי שיווק השקמה דווקא הוביל במספר המוצרים הזולים יותר לעומת קרפור "היפר".
מעבר לזה, בסניפי קרפור עדיין לא הגיעו למדפי הסניפים השכונתיים כל מותגי הבית המובטחים, ובמקומם הוצעו מותגים שאנחנו רגילים לראות על המדפים במחירים גבוהים. גם בסניף השכונתי שנבדק של רמי לוי היו חסרים רבים ממותגי הבית שנבדקו, ובמקומם הוצעו מוצרים של מותגים אחרים ויקרים בהרבה, כחלק ממדיניות של הרשת שלא להביא את כל מותגי הבית לסניפים השכונתיים. שופרסל הציגה מחירים גבוהים יותר ברוב המוצרים גם בסניף שופרסל דיל וגם בסניף השכונתי, ובנוסף בסניף שבדקנו לא היה כלל סימון מחירים על המוצרים אלא רק על המדפים - מתיש ובניגוד לחוק סימון המוצרים.
לדוגמא, מחיר מרכך כביסה של מותג הבית של הרשתות בסניפים השכונתיים היה גבוה יותר לעומת מחירו בסניפי הרשת הגדולים. בסניף קרפור "היפר" המחיר 9.90 שקלים ל-1.5 ליטר בעוד שבסניף "סיטי" של קרפור השרון המחיר גבוה ב-10% - 10.90 שקלים. גם בסניף רמי לוי בשכונה מחיר מרכך כביסה 1 ליטר של מותג הבית, שעלה 6.5 שקל בסניף רמי לוי שיווק השקמה, עולה יותר בסניף השכונתי - 9.90 שקלים, ואילו ברשת שופרסל הפערים היו 10.90 בסניף שופרסל דיל ו-11.90 שקל בשופרסל שלי.
שוקולד חלב בקרפור "היפר" ו"סיטי" היה הכי זול גם ביחידה וגם במארז (3 חבילות ב-7.90 שקל וחבילה ב-2.63 שקלים בשני סוגי החנויות), חבילה של קילו של אורז בסמטי היה הכי זול ברמי לוי שיווק השקמה (8.80 שקלים לעומת 8.90 בקרפור "היפר" ו-10.90 בשופרסל), אולם בחנויות השכונתיות רמי לוי בשכונה כלל לא הציע את מותג הבית ובמקומו הציע אורז בסמטי של סוגת ב-13.90 שקלים, בשופרסל שלי מותג הבית עלה גם 13.90 וזאת לעומת 9.90 בקרפור "סיטי".
ומה לגבי שירותי האונליין שקרפור מציעה? המחירים באונליין זהים לאלה של סניפי ה"היפר" הזולים יותר, אולם השירות עדיין מוגבל ולא פועל בכל האזורים. לפי החברה השירות זמין באזורי חיפה, אשדוד, נתניה, חדרה, באר שבע, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, רעננה, כפר סבא, אבן יהודה, קדימה-צורן, קיסריה, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא, זכרון יעקב וביישובים הסמוכים לאזורים אלו. בתל אביב אין עדיין משלוחים של הרשת.
עלות המשלוח הוא 29.90 ולמזמינים מעל 750 משלוח חינם, בדומה למה שמציעות רשתות אחרות. מינימום ההזמנה באתר הוא 250 שקלים. לפי החברה המבצעים באתר זהים למבצעים הקיימים בסניפים הפיזיים, ומהחברה מוסרים כי השירות יגדל בהדרגה.