1 צפייה בגלריה
עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
ארכיון
(צילום: עמית שאבי)
בית משפט השלום בבית שמש ביטל לאחרונה כתב אישום על עבירות בנייה שהגישה העירייה נגד בעל נכס בעיר בשל שיהוי ואי זימונו לחקירה טרם ההגשה. השופטת מאיה אב-גנים ויינשטיין קבעה שהעירייה לא הציגה סיבה טובה לכך שהתעכבה הרבה מעבר לתקופה שנקצבה בהנחיות היועמ"ש בעבירות מהסוג הזה.
כתב האישום הוגש כשנתיים ושמונה חודשים אחרי שהתיק נקלט ביחידת התביעות של העירייה. לפי הנטען, הנאשם בנה תוספת על גג הבית וחילק אותו ליחידות דיור שאותן הוא משכיר. העירייה טענה שהוא ביצע בנייה ללא היתר, שימוש חורג ולא קיים צווים להפסקת השימוש האסור.
עו"ד שוש ריברעו"ד שוש ריבר
בעל הנכס, בתגובה, ביקש לבטל את כתב האישום משום שהוגש בשיהוי, מבלי שזומן לגביית גרסה ותוך אכיפה בררנית כיוון בשל השתייכות מגזרית.
השופטת מאיה אב-גנים ויינשטיין קיבלה את בקשתו משתי הסיבות הראשונות: שיהוי ואי זימון לחקירה. היא ציינה כי לפי הנחיית היועמ"ש זמן הטיפול בכתב אישום בעבירות מהסוג שבהן הואשם (עוון) עומד נכון לעכשיו על 18 חודשים, ואילו כתב האישום הוגש כשנתיים ושמונה חודשים לאחר קליטת התיק אצל התביעה, והנחייה זו חלה גם על תביעה עירונית. היא לא מצאה במקרה הזה טעם חריג שהצדיק את החריגה מפרק הזמן שנקבע בהנחיות.
עוד נקבע כי העירייה הפרה את חובתה לאפשר לתושב למסור גרסה לפני הגשת כתב האישום נגדו. בהקשר הזה צוין כי ההזמנה נמסרה לדייר שמתגורר ביחידת הדיור שלו, אף שעיריית בית שמש ידעה שהוא מתגורר במקום אחר ואף שלחה את כתב האישום לכתובתו הנכונה בירושלים.
לבסוף קבעה השופטת כי בנסיבות שבהן לא היה הסבר מוצדק לשיהוי בהגשת כתב האישום אף שמדובר בתיק פשוט, כשלא בוצעו פעולות חקירה משמעותיות לאורך זמן והנאשם לא נחקר ולא גבו את גרסתו, יש לבטל את כתב האישום.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד דקלה כלפון • ב"כ הנאשם: עו"ד אהרון פרקש • עו"ד שוש ריבר עוסקת בדיני מקרקעין • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין