הדולר התחזק היום (ד') מול השקל ב-0.53% ושערו היציג נקבע על 3.434 שקלים, וגם האירו שנחלש בימים האחרונים התחזק ב-0.2% ל-3.3999 שקלים. ברקע להתחזקות הדולר: העלאות הריבית האחרונות של הפדרל ריזרב וההערכות להמשך העלאות ריבית אגרסיביות בחודשים הקרובים.
לפי סקר של רויטרס, הדולר ימשיך להתחזק ולשמור על כוחו בהמשך השנה הנוכחית ובשנה הבאה, ככל שהריבית בארה"ב תמשיך לעלות והכלכלה תישאר חזקה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
מחיר הנפט לעומת זאת יורד לשפל של שבעה חודשים בחזרה לרמות שלפני המלחמה של רוסיה באוקראינה. זאת, גם בעקבות הצפי להעלאות ריבית נוספות בארה"ב ובשאר העולם, מה שמצמצם את הביקושים לנפט, וגם בשל הסגרים האחרונים בסין בעקבות התפרצויות קורונה שם, שגורמים לירידה בביקושים לנפט אצל המעצמה שמובילה ביבוא נפט.
מוקדם יותר היום החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט ירדו ב-1.35 דולרים ל-91.5 דולר לחבית, והגיעו לשפל הנמוך ביותר מאז 18 בפברואר השנה. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי האמריקני ירדו ב-1.55 דולרים ל-85.2 דולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז 26 בינואר. מאז הירידות נחלשו והשניים נסחרים סביב 92 דולר ו-86.5 דולר, בהתאמה.
מדיניות הסגרים המחמירה בסין בערים כמו צ'נגדו, שבה מעל 21 מיליון תושבים תחת סגר, מצמצמת את התנועה ועל כן גם את הביקוש לנפט בסין, שהיא הצרכנית השנייה בגודלה בעולם.
היצוא והיבוא של המדינה הצטמצמו באוגוסט, כשהצמיחה פספסה משמעותית את התחזיות. יבוא הנפט הגולמי ירד ב-9.5% לעומת שנה קודם לכן, ובנוסף נרשמה פעילות נמוכה יותר בבתי זיקוק שבניהול המדינה ובמפעלים פרטיים על רקע ההאטה.
בתוך כך, מדינות ה-G7 הסכימו בסוף השבוע על הגבלת המחיר שבו ירכשו נפט מרוסיה, בניסיון לעצור את זרימת הכספים למימון המלחמה באוקראינה.
המשיקיעים כאמור צופים העלאות ריבית נוספות כדי לרסן את האינפלציה. הבנק המרכזי האירופי צפוי להעלות את הריבית בחדות מחר, כאשר לפי הערכות מדובר על העלאה צפויה של 0.75%.
פורסם לראשונה: 09:48, 07.09.22