1 צפייה בגלריה
לידה ניתוח קיסרי
לידה ניתוח קיסרי
אילוסטרציה
(shutterstock)
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים מאיר בכפר סבא, שבבעלות שירותי בריאות כללית: התובעת טוענת לנכות פיזית ופגיעה נפשית שנגרמו בעקבות טיפול כושל שקיבלה כשהגיעה לבית החולים אחרי ניתוח קיסרי וחשה ברע.
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד תיאודור ויינברג ועו"ד דור ויינברג נטען כי בספטמבר 2019 פנתה התובעת, בת 37 ואם לארבעה, לבית החולים עם תלונות על כאבי ראש וחום, תשעה ימים אחרי שילדה בניתוח קיסרי. בכל ימי אשפוזה היא התלוננה על כאבי ראש עזים ומתמשכים בעיקר בעורף ועל ירידה בראייה. לטענתה, בית החולים לא בירר את התלונות, לא ביצע בדיקות הדמייה ואף לא הזמין ייעוץ נוירולוגי.
היא הוסיפה כי עם קבלתה לבית החולים תיעדה רופאה בחדר מיון שישנם סימנים לרעלת הריון שכן ביקשה "מעקב של תלונות טוקסימיות" (תופעה שיכולה לגרום לדימום מוחי). למרות זאת, במהלך שבעת ימי האשפוז של התובעת הצוות הרפואי לא התייחס לאבחנה המבדלת הזו והתנהל עד לקרות האסון על פי אבחנת העבודה של דלקת.
בחוות דעת שצורפה לכתב התביעה נכתב כי התלונות המרובות על כאבי ראש חזקים בשילוב טשטוש ראייה היו אמורות להדליק את כל הנורות האדומות כמתחייב ולהעלות אבחנה מבדלת לכאב ראש משני הדורש בירור מידי. המומחה קבע כי היה על הרופאים להעלות חשד למעורבות מערכת העצבים המרכזית (המוח) ולבצע בירור מקיף הכולל בדיקה נוירולוגית, יעוץ עיניים ודימות המוח בשלב מוקדם באשפוזה של התובעת ואף בקבלתה.
עוד כתב המומחה כי בסבירות גבוהה אבחון מוקדם של הבצקת והדימום המוחי היה מוביל לשינוי משמעותי בטיפול תוך מניעת הסיכון שהתממש, התפתחות יתר לחץ תוך גולגולתי. הוא הוסיף שכבר בתחילת האשפוז התובעת הייתה צריכה להיות מועברת לטיפול נמרץ נוירוכירורגי, תוך ניטור רציף של לחץ הדם (גורם הסיכון המשמעותי ביותר להופעת דימום תוך מוחי).
בחוות דעת נוספת שצורפה נכתב כי התלונות המרובות על כאבי ראש עזים במהלך האשפוז, שעברו בין מטפלים רבים לסירוגין, חייבו העברת הטיפול לגורם מרכז ראשי ובכיר אחד, והמחדל הביא לכך שלא הייתה התייחסות ראויה לחומרת המצב.
עוד נכתב בחוות הדעת כי הרופאים היו שבויים באבחנת העבודה של סיבת האשפוז הראשונית, דלקת, והתקשו לעבור להתמקדות באפשרויות הנוספות הקיימות לנוכח עליית לחץ הדם וכאבי הראש.
בכתב התביעה צוין כי כתוצאה מהטיפול הסתיים האשפוז בבית החולים כשהתובעת שוכבת במיטה ספוגה בשתן ומשותקת בחצי הגוף השמאלי. היא נותרה נכה בשיעור של 100% וסובלת גם מפגיעה נפשית בשל הטראומה. "זהו אחד המקרים הברורים שבהם ברור שהצוות הרפואי התרשל בטיפול בחולה וכי יש להטיל עליו מלוא אחריות לנזקיו", נטען.
ממרכז רפואי מאיר נמסר שהטענות יבדקו ותשובות אליהן יינתנו במהלך ההליך המשפטי.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד תיאודור ויינברג ועו"ד דור ויינברג • ynet הוא שותף באתר פסקדין