רחצה בהפרדה בבריכות ציבוריות ופרטיות אינה דבר חדש, אך היא נעשתה חשופה יותר לציבור הכללי בזמן האחרון, בשל הסערה סביב הנושא וייתכן גם שמפרסמים החלו להבליט רחצות כאלה.
צרכן שמנוי לרשימת התפוצה של קופונופש קיבל מייל פרסומי שכותרתו: "הנחה לפארק המים הצף הראשון בישראל כולל מועדי רחצה בהפרדה". לטענתו, הוא לא קהל היעד שכן אינו רוחץ בהפרדה וזאת פעם ראשונה שהוא מבחין במייל עם כותרת כזאת - שכן סביר להניח שהיא מיועדת לקהל שאינו הקהל הכללי. לטענת קופונופש, אין הפרדה בשיווק במייל - המיילים מיועדים לכל הציבורים. יחד עם זאת, ללקוח לא הגיעו מיילים שמברכים אותו על צום הרמדאן למשל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
המייל מקדם הנחה לבילוי במקום בשם אקווה כיף שממוקם בחוף גנים בכנרת. זה פארק עם מתקנים שצפים בתוך הכנרת: מקפצות, קיר טיפוס, טרמפולינות, סולמות, גשר מכשולים, קארטינג וסיור ברכב אמפיבי. הפרסום שמבליט רחצה בהפרדה באקווה כיף עוצב כך ככל הנראה בשל תקופת "בין הזמנים", בין תשעה לאב לחודש אלול, בה בני ישיבות נמצאים בפגרה מלימודים ומבלים עם משפחותיהם.
לפי אקווה כיף - רחצה בהפרדה מתקיימת בפארק מהקמתו ב-2016: "יש פה זכיינות פרטית של חברה. השוק דורש הפרדה. חצי מהעם מעוניין בהפרדה וכעסק נותנים מענה לכולם. אנחנו לא חוששים שיחרימו אותנו כל עוד יש שעות לכולם. מכבדים את כולם".
2 צפייה בגלריה
המייל שנשלח ללקוחות קופונופש
המייל שנשלח ללקוחות קופונופש
המייל שנשלח ללקוחות קופונופש
(צילום מסך)

לבנים יש יותר טווחי שעות לפי המייל הפרסומי, אבל לא תמיד

בגוף המייל ניתנות במודגש שעות הרחצה של קופונופש בפארק המים שממוקם בכנרת בחוף גנים ונקרא אקווה כיף. בחלק מהימים מתאפשרת כניסה "מעורבת" בטווח שעות מסוים (למשל מ-10:00 עד 12:30) ואז כניסה לבנים בלבד (למשל בטווח השעות מ-15:00 עד 17:30). הקופון אגב מקנה שהייה במקום של 45 דקות בלבד.
סך הכל, במייל הזה של קופונופש, הציעו ללקוח יותר זמנים עבור בנים ברחצה מופרדת: מתוך 13 מועדי רחצה (בנים בלבד, בנות בלבד ומעורב) שנפרסים על פני שישה ימים: חמישה מועדים הם מעורבים, חמישה מועדים הם לבנים בלבד ורק שלושה מועדים הם לבנות בלבד.
בנוסף, לפי המייל, בנים מקבלים יותר טווחי שעות: בעוד שמועדי הקהל המעורב נעים בין שעתיים וחצי (במהלך השבוע) לארבע וחצי שעות (בשישי בלבד) ומועדי רחצת בנים בלבד כוללים טווחי הגעה של חצי שעה, 45 דקות, שעה ועד שעתיים וחצי; לבנות יש טווחי הגעה של חצי שעה בלבד בכל שלושת המועדים שמוקצים רק להן.
לעומת זאת באתר קופונופש - המועדים לשבוע נוסף של אוגוסט מעט שונים ומציעים 8 מועדי כניסה מעורבים, 5 מועדי כניסה לבנות בלבד ו-4 לבנים בלבד, כל אחד של 45 דקות. לפי קופונופש "יש יותר ביקוש (לפעילות כזאת) לבנים ובכל מקרה המועדים משתנים לפי הביקוש".
לפי קופונופש, "גם פארקי מים אחרים עושים את זה, כשבאזורים גיאוגרפיים מסוימים יש לזה יותר ביקוש כמובן, אנחנו גוף א-פוליטי שמעוניין שכולם יוכלו ליהנות בצורה טובה לכל כיס. אנחנו מאמינים שבילויים מחברים בין האנשים. כולם מקבלים אצלנו מענה, אנחנו לא נכנסים לשיפוטיות הזאת", (מבדיקה באתרים, לא ראינו הפרדה כזאת בפארקי מים אחרים כחלק מהפרסום, אך זה לא אומר שאינה קיימת מ.ק).

"אנחנו מוכרים כרטיסים לכולם"

מדוברות קופונופש נמסר כי: "אנחנו פלטפורמה למכירת כרטיסים מוזלים ולא מי שקובע את שעות הפעילות ותנאי בית העסק. אין מתפקידנו לשפוט את האמונות של אנשים, אלא לאפשר למקסימום אנשים ליהנות ולבלות - זאת מטרת העל שלנו.
"יש שבועות בהם יש יותר מועדים לבנות, ושבועות בהם יש יותר מועדים לבנים - זאת פונקציה של הזמנות קבוצות (אוטובוסים) לאותו השבוע. לכן ניתן לראות שיש שבועות בהם יש יותר מועדי רחצה לבנות, ושבועות בהם יש יותר מועדי רחצה לבנים - בהתאמה להזמנות האוטובוסים ולביקוש הכללי .
"לגבי המשלוח ללקוח החילוני שהזדעזע: מאגר המידע שלנו הוא אחד. כולם מקבלים את אותם הפרסומים (אם כי הציבור הכללי לא מקבל מיילים שקשורים בחגי האסלאם. מ.ק).אנחנו לא מפרידים בין חילונים לדתיים למוסלמים או נוצרים, אנחנו לא שואלים אף אחד אם הוא דתי ומה הלאום שלו כשהוא נרשם לחברות במועדון. אנחנו יודעים שיש לנו חברים יהודים דתיים, יהודים חילוניים, ערבים מוסלמים, ערבים נוצרים - ייצוג של כל החברות בישראל. אנחנו מוכרים כרטיסים לכולם, לכולם - ובכך אנחנו גאים. זה החזון והמודל העסקי שלנו מאז ומתמיד וכך ימשיך".

"גם נשים מחפשות הפרדה"

לפי אקווה כיף, שעות ההפרדה ללא קופון שונות מאלו שמפורסמות בקופונופש ונחלקות די שווה בשווה בין גברים לנשים כשרוב שעות הכניסה לפארק מעורבות. "גם נשים מחפשות הפרדה - לאו דווקא דתיות או חרדיות. יש פה קיבוץ גלויות ומבקרים מכל העולם. אנחנו מאמינים שיש הדרה כשאין שעות עבור כולם. לא לאפשר שעות נפרדות - זאת הדרה כנגד ציבור שלם שמחפש נפרד", מסבירים בפארק.
במקביל, בנס ציונה העירייה ערכה הפנינג ענק בבריכת נס גלים שמופרד לבנים ולבנות תחת המיתוג: "הפנינג בנים" ו"הפנינג בנות". מהעירייה שם נמסר: "במסגרת אירועי הקיץ, הרבים והמגוונים, הפונים לכל אוכלוסיות העיר, יש גם את האירוע הזה. בכל ימות השבוע, ויש הפנינג אקסטרים לכלל הציבור בבריכה העירונית עם מתקנים מתנפחים ועוד".