האם ייעצר הייבוא המקביל של המותג השווייצרי On? דקל סטולרו, מבעלי האתר SHOESONLINE, טוען: "ברגע שרנואר נכנסה כשותפה ביבואן ING Sport, קיבלנו טלפון מהספק שאמר שאי אפשר למכור לנו יותר On".
ב-SHOESONLINE מוכרים את הנעליים של המותג בכ-500 שקל, והיבואן הרשמי בכ-800-700 שקל. כעת רנואר היא היבואנית של המותג. "מישהו בארץ הזמין מהספק שלנו בכוונה נעל On Cloud, וברגע שהיא הגיעה לארץ הבינו כנראה שהוא המקור שלי וחסמו אותו כספק. הוא לא יכול למכור לי יותר כך שגם אני נחסמתי אוטומטית. המשמעות היא שלפני כמה ימים היה לי היצע של 60 דגמים של On Cloud' ועכשיו אין לי", הוסיף סטולרו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
נעל און
נעל און
נעל און
(צילום: יח"צ)
"אנחנו זולים בכ-20%-30% מכל מי שמוכר את המותג, ולא קנינו מהיבואן הרשמי, למרות שאני עובד גם עם יבואנים רשמיים. אני מוכר בזול כי אני מרוויח פחות וקונה יותר בזול, זאת הסיבה. יתכן שמעדיפים שלא תהיה תחרות. נמצא מקור אחר, אף אחד לא יעצור אותנו. אנחנו רוצים להטיב עם הצרכן ולתת מחירים אטרקטיביים יותר, ויש מי שזה מפריע לו. אנחנו מוכרים במעל מאה אלף שקל בחודש. רשות התחרות מבקשת לחוקק חוק שימנע מיבואנים רשמיים לחסום את הייבוא, אבל בינתיים המחוקק מנמנם. לא הגיוני שכמה קבוצות אופנה ישלטו בענף", סיכם סטולרו.
השבוע פורסם כי רנואר רכשה 50% מחברת ING Sport, שמתמחה במוצרי ספורט אתגרי ובעלת הזיכיון למותג השווייצרי, שנסחר לפי שווי של 14 מיליארד דולר, כשהטניסאי רוג'ר פדרר הוא בעל מניות בחברה. היא תפתח בארץ רשת חנויות ל-On, בעוד שכעת יש לו 12 נקודות מכירה פיזיות לצד נקודות מכירה אונליין.
אתר SHOESONLINE הוא אחד מאתרי האיקומרס הגדולים בישראל. הוא הוקם ב-2015 על ידי יוסי כראדי, אלעד טל ודקל סטולרו, שמחזיקים כיום ב-33% ממניות החברה, וחווה צמיחה מואצת ביותר מאז גיוס השקעה משסטוביץ ועורק ב-2021. האתר מוכר מותגי נעלי ספורט כמו אדידס, נייקי, אולסטאר ופומה וגם הלבשה, יוגה, אקססוריז וטיפוח.
2 צפייה בגלריה
רנואר
רנואר
רנואר
(צילום: איתי בלומנטל)
מטעם ING SPORT נמסר בתגובה : "On הנו מותג ספורט פרימיום המשווק ברחבי העולם בפלטפורמות איכותיות בלבד באישורה הבלעדי של חברת האם השוויצרית, כנהוג במותגי פרימיום בינלאומיים. איננו מוסמכים להגיב בשם חברת On השווייצרית, החלטותיה בנוגע למותג הן בשיקול דעתה בלבד. ING SPORT הנה בעלת הזיכיון הבלעדי לשיווק המותג בישראל המחויבת לאשר עם חברת האם השווייצרית כול פלטפורמת מסחר ומכר בישראל. למען הסר ספק, ההחלטה הבלעדית בנושא אישור פלטפורמות המכר הינה של חברת האם השווייצרית. בכוונת ING SPORT ורנואר להמשיך ולפתח את המותג On, ולהפוך אותו למותג ספורט פרמיום מוביל בישראל".